BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sowińska Anna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Psychologia na uczelni ekonomicznej : wiedza psychologiczna a kompetencje absolweta uczelni ekonomicznej
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych : perspektywa nauki i biznesu, 2011, s. 210-219, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Edukacja ekonomiczna, Psychologia biznesu, Psychologia organizacji, Psychologia zarządzania, Psychologia sprzedaży, Psychologia pracy
Higher education, Economic education, Business psychology, Psychology of organisation, Psychology of management, Sales psychology, Industrial psychology
Abstrakt
Rolę psychologii w przygotowaniu absolwenta uczelni ekonomicznej najczęściej postrzega sie przez pryzmat umiejętności społecznych. Zostało bowiem dowiedzione, że sukcesy zawodowe człowieka nie opierają się wyłącznie na dobrym przygotowaniu merytorycznym, a tak zwane miękkie kompetencje, zwłaszcza w pracy zasadzającej się na kontaktach z ludźmi, są w powszechnym odczuciu traktowane jako nieodzowne. Kompetencje intrapersonalne, związane z szeroko rozumianym zarządzaniem sobą - znajomością siebie, własnych atutów i ograniczeń, adekwatnym poczuciem własnej wartości, radzeniem sobie ze stresem - to fundament nie tylko wysokiej jakości życia, ale i ogólnej sprawności psychofizycznej i rozwoju zawodowego. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. P.Smółka: Kompetencje społeczne.
  2. Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i menedżerów. Red. S.Konarski. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006.
  3. P.Smółka: Miękkie kompetencje i rozwój talentów interpersonalnych w organizacji. "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów" 2006, nr 4, s. 81-92.
  4. K.E.Warneryd: The Psychology of Innovative Enterpreneurship. In : Handbook of Economic Psychology. Eds. W.F. van Raaij, G.M. van Veldhofen, K.E. Warneryd. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht 1988, s. 9.
  5. A.Sowińska: Człowiek w sytuacji przemian ekonomicznych: psychologiczne koszty adaptacji. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2000.
  6. K.E.Warneryd: Psychologia i ekonomia. W : Psychologia ekonomiczna. Red. Z.Tyszka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  7. Z.Tyszka: Psychologia zachowań ekonomicznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  8. T.Tyszka: Decyzje: Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna. Scholar, Warszawa 2010.
  9. T.Tyszka: Psychologia ekonomiczna. W : Psychologia. Podręcznik akademicki. Red. J.Strelau. T.3. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  10. Z.Ratajczak:Psychologia pracy i organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  11. B.Kożusznik: Zachowania człowieka w organizacji. PWE, Warszawa 2002.
  12. A.Bańka: Psychologia organizacji. W : Psychologia. Podręcznik akademicki. Red. J.Strelau. T.3. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.
  13. M.Górnik-Durose: Praca w wielokulturowym otoczeniu. W : Perspektywy psychologii pracy. Red. M.Górnik-Durose, B.Kożusznik. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.
  14. A.Bańka: Globalizacja pracy i kariery a procesy identyfikacji społecznej i indywidualnej. W : Perspektywy psychologii pracy. Red. M.Górnik-Durose, B.Kożusznik. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.
  15. M.Adamiec, B.Kożusznik: Sztuka zarządzania sobą. PWE, Warszawa 2002.
  16. G.R.Foxall, R.E.Goldsmith: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  17. A.Falkowski, T.Tyszka: Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  18. A.Jachnis, J.F.Terelak: Psychologia konsumenta i reklamy. Branta, Bydgoszcz 1998.
  19. M.Laszczak: Psychologia przekazu reklamowego : dla twórców i odbiorców komunikatów reklamowych. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  20. T.Tyszka: Racjonalność decyzji : pewność i ryzyko. PWE, Warszawa 2001.
  21. J.O'Shaughnessy: Dlaczego ludzie kupują. PWE, Warszawa 1994.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu