BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żabiński Leszek (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie)
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych : perspektywa nauki i biznesu, 2011, s. 226-237, tab., bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Kształcenie ekonomistów, Kształcenie menedżerów, Programy studiów
Higher education, Education of economists, Managers training, Higher education curriculum
Firma/Organizacja
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
University of Economics in Katowice
Abstrakt
Określenie efektów studiowania na poszczególnych poziomach (stopniach) edukacji wyższej nie jest pomysłem zupełnie nowym. Również dotychczas opracowując programy kształcenia dla kierunków studiów ekonomicznych przedstawiało się tzw. sylwetki absolwentów. Ich opisy zawierały informacje o rodzajach i poziomie wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych (w tym nauk o zarządzaniu) nabywanej w trakcie I i II stopnia studiów oraz o rodzajach umiejętności z tą wiedzą związanych. Stwierdzano ponadto w działaniu, jakich podmiotów gospodarujących (i ewentualnie podmiotów polityki gospodarczej, społecznej, w tym regionalnej) ta wiedza i umiejętności mogą być spożytkowane. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Red. E.Chmielecka. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2010.
  2. L.J.Krzyżanowski: O podstawach kierowania organizacjami inaczej. Paradygmaty, filozofia, dylematy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 289.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu