BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Król Lech C. (Adwertajzing)
Tytuł
Wytrych oczywistości
Źródło
Marketing w Praktyce, 2013, nr 6, s. 24-26
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Preferencje konsumenta, Psychologia konsumenta, Zachowania konsumenta
Marketing communication, Consumer preferences, Consumer psychology, Consumer behaviour
Abstrakt
Może się wydawać, iż oczywistości konsumenckie są Świętym Graalem marketingu. Za ich pomocą można bez wysiłku przekonać konsumentów do różnych rzeczy, nawet mijając się przy tym z prawdą. Niestety - albo na szczęście - oczywistości konsumenckie są tak oczywiste, że przestajemy je zauważać. Im oczywistość silniejsza, tym trudniej ją dostrzec. Dlatego odkrywanie oczywistości jest znacznie trudniejsze niż "drajwowanie szerów na learningach z fokusa". Typowe raporty z badań konsumenckich rzadko kiedy ujawniają oczywistości konsumenckie. Respondenci badań niemal nigdy nie werbalizują ich wprost, po części dlatego, że wydają się im nazbyt oczywiste; nie chcą być postrzegani jako głupcy opowiadający truizmy ("ludzie nie chcą być postrzegani jako głupcy" to również oczywistość konsumencka). Dlatego poszukując oczywistości, trzeba dogłębnie poznać konsumentów, wsłuchując się zarówno w to, co mówią, jak i to, czego nie mówią. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu