BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skórska Anna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Offshoring usług biznesowych - wyzwania dla rynku pracy
Business Process Ofshoring - the Challenges for Labour Market
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2011, nr 90, s. 147-154, tab.
Tytuł własny numeru
Transformacja gospodarki - poziom krajowy i międzynarodowy
Słowa kluczowe
Usługi biznesowe, Rynek pracy, Offshoring
Business services, Labour market, Offshoring
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rozwój offshoringu usług biznesowych determinowany jest przez szereg czynników o zróżnicowanym charakterze, w tym regulacyjnych, ekonomicznych i technologicznych. Do tych pierwszych, istotnych zwłaszcza w początkowej fazie offshoringu, zalicza się postępującą liberalizację handlu usługami (liberalizacja przepisów, wprowadzenie zachęt dla przedsiębiorców, prywatyzacja przedsiębiorstw użyteczności publicznej) oraz deregulację rynku pracy (np. przepisy dotyczące elastycznych form organizacji pracy czy trybu zwalniania pracowników).(fragment tekstu)

The increasing importance of services is a result of globalization process and the growing role of intangibles assets as a source of company's value. The factors such as ICT development, trade liberalization and growing role of services as providers of intermediate inputs may be treated as drivers of this change. Offshoring is a new trend which is strongly influencing services. The challenge in not whether to participate in this trend but how to do so. The article analyzes the advantages and disadvantages of offshoring and provides insights about the future perspectives of offshoring development in Poland. The purpose of this paper is to present the offshoring phenomenon, focusing on Business Process Offshoring and the consequences of these processes for labour market.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Rybiński: Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć, trendy i bariery rozwojowe. W: Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services center. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 171.
  2. I. Banerjee: Knowledge Process Offshoring (KPO): A Balanced View of an Emerging Market. A TPI Research Report, July 2007.
  3. E. Zarrella, P. Udhas: Knowledge Process Outsourcing. Unlocking Top-Line Growth by Outsourcing "the core". KPMG 2008.
  4. S. Seshasai, A. Gupta: Global Outsourcing of Professional Services. MIP Sloan School of Management Working Paper 4456-04/2004, http://ssrn.com/abstract=486128 [05.06.2011].
  5. A. Sharma, J. Seletsky: Knowledge Process Outsourcing, www.capgemini.com/BPO [08.06.2011].
  6. A. Mierau: Strategic Importance of Knowledge Process Outsourcing. Technical University of Kaiserslautern, 2007.
  7. K. Rybiński: Globalizacja w trzech odsłonach. Offshoring - globalne nierównowagi - polityka pieniężna. Difin, Warszawa 2007, s. 55-62.
  8. G. Micek, J. Działek, J. Gorecki: Centra usług w Krakowie i ich relacje z otoczeniem lokalnym. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu