BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Komaromi-Gergely Anikó (Szent István University, Gödöllő, Hungary), Szabó Zoltán (Szent István University, Gödöllő, Hungary)
Tytuł
Factors that Influence the Efficiency of City Marketing
Czynniki wpływające na marketing miast
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2012, T. 14, z. 6, s. 134-138, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Miasto, Marketing, Marketing miejski
City, Marketing, City marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Na podstawie dostępnej literatury przedmiotu i innych źródeł wtórnych w artykule dokonano przeglądu czynników wpływających na sukces marketingu miast. W artykule poddano także analizie metodologie marketingu miast wskazując na najlepsze praktyki. (abstrakt oryginalny)

It is more and more widespread that not only the companies, but regional units and even cities are competing with each other. Marketing activities and economic development are closely related to each other and enhance the efficient operation. On the basis of the available literature and other secondary sources, the present study reviews the development and significance of factors influencing the success of city marketing. Besides the improvement of theoretical background I also describe the changes of analysis methods over time and introduce some real practical examples. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ashworth GJ., Voogd H. 1997: A város értékesítése. Budapest Kjk-Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft. 87-102.
  2. Best-practice-Leitfaden Stadtmarketing. 2009. Bayerisches Staatsministerium für Wirtschaft, Infrastruktur, Verkehr und Technologie. Bornemeyer C. 2002: Erfolgskontrolle im Stadtmarketing. Josef Eul Verlag GmbH, Köln, 106.
  3. Bornemeyer C., Temme T., Decker R. 1999: Erfolgsfaktorenforschung im Stadtmarketing unter besondere Berüicksichtigung multivariater Analysemethoden. [in:] Mathematische Methoden der Wirtschaftwissenschaften (eds. W. Gaul, M. Schader). Physica, Heidelberg, 207-221.
  4. Kozma G. 1995: A városmarketing, mint a helyi gazdaságfejlesztés egyik lehetséges eszköze. Tér és Társadalom, 1-2: 37-55 p.
  5. Kozma G. 2002: Terület és településmarketing. Debrecen, Kossuth Egyetemi Kiadó, 7-13.
  6. Manschwetus U. 1995: Regionalmarketing- Marketing als Instrument der Wirtschaftsentwicklung, Gabler Vieweg Westdeutscher Verlag, 109 p.
  7. Schmalen C., Kunert M., Weindlmaier H. 2006: Erfolgsfaktorenforschung: Theoretische Grundlagen, methodische Vorgehensweise und Anwendungserfahrungen in Projekten für die Ernährungsindustrie. [in:] Schriften der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e.V, Band 41, Münster-Hiltrup: Landwirtschaftsverlag, 351-362.
  8. Schwerdtner W. 2008: Erfolgsfaktoren im Stadtmarketing ländlicher Räume. Books on Demand GmbH, Norderstedt, 107.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu