BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żabiński Leszek (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Challenges of Modernity and Marketing : Consumerism : Global Crisis : Innovations and Development
Źródło
Journal of Economics & Management / University of Economics in Katowice, 2012, nr 9, s. 133-154
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Globalizacja, Kryzys gospodarczy, Marketing, Ubóstwo, Rozwój przedsiębiorstwa
Consumer behaviour, Globalization, Economic crisis, Marketing, Poverty, Enterprise development
Kraj/Region
Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone Ameryki
Western Europe, United States of America (USA)
Abstrakt
In this article, the author discusses globalization in context to capitalist economy of developed countries and consumerist societies of the western countries. It mentions the role of contemporary marketing that deals in generation and popularization of the challenges including poverty, global financial and economic crisis. It highlights that marketing of enterprises, organizations and banks has a significant influence on the behavior of buyers or consumers (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Balcerowicz L., Taylor J.B. (2010): Zrozumieć kryzys finansowy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Burlita A. (2011): Kilka refleksji na temat społeczeństwa konsumpcyjnego. "Handel Wewnętrzny", No. 1-2.
  3. Christensen C.M., Raynor M.E. (2008): Innowacje. Napęd wzrostu. Studio EMKA, Warszawa.
  4. Drucker P.F. (1992): Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWE, Warszawa.
  5. Galbraith J.K. (1982): Pieniądz. Pochodzenie i losy. PWE, Warszawa.
  6. The Global Competitiveness Report 2008-2009 (2008). Ed. K. Schwab, M.E. Porter. World Economic Forum, Geneva, Switzerland.
  7. Jarczewska A. (2010): Perspektywy gospodarczo-finansowej kondycji St. Zjednoczonych po 2008 r. In: Kryzys 2008 a pozycja międzynarodowa Zachodu. Ed. R. Kuźniar.Scholar, Warszawa.
  8. Kamiński J. (2009): Nowa definicja marketingu AMA. "Marketing i Rynek", No. 5.
  9. Kotler Ph., Caslione J. (2009): Chaos. Zarządzanie i marketing w erze kryzysu. MT Biznes, Warszawa.
  10. Kotler Ph.(1999): Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki. Kraków.
  11. Kotler Ph., Jatusripitak S., Maesincee M. (1999): Marketing narodów. Strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego. PSB, Kraków.
  12. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2010): Marketing 3.0. MT Biznes, Warszawa.
  13. Lambin J.J. (2001): Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  14. Lipiński E. (1981): Problemy, pytania, wątpliwości. Z warsztatu ekonomisty. PWE, Warszawa.
  15. Oblicza konsumpcjonizmu (2008). Ed. B. Mróz. SGH, Warszawa.
  16. Orłowski W.M. (2011): Kryzys finansowy a pozycja Zachodu. In: Kryzys 2008 a pozycja międzynarodowa Zachodu. Ed. R. Kuźniar. Scholar, Warszawa.
  17. Otte M. (2009): Kiedy nadchodzi kryzys. Studio EMKA, Warszawa.
  18. Płowiec U. (2010): Kształtowanie gospodarki i społeczeństwa odpowiadających cywilizacji wiedzy. In: Innowacyjna Polska w Europie 2010. Szanse i zagrożenia dla trwałego rozwoju. PWE, Warszawa.
  19. Prahalad C.H., Krishnan S. (2010): Nowa era innowacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  20. Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005): Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości z klientem. PWE, Warszawa.
  21. Roubini N. (2011): Czyżby Karol Marks miał rację? "Gazeta Wyborcza", 20-21 sierpnia.
  22. Silverstein M.J., Fiske N., Butman J. (2003): Trading Up. The New American Luxury. Portfolio, New York.
  23. Simon H. (2009): 33 sposoby na kryzys gospodarczy. Difin, Warszawa.
  24. Stiglitz J. (2010): Freefall. Jazda bez trzymanki. PTE, Warszawa.
  25. Stiglitz J.E., Rosati D., Szymański W. (2009): Kryzys globalny. Pierwsze przybliżenie. Difin, Warszawa.
  26. Sztucki T. (1998): Encyklopedia marketingu. Placet, Warszawa.
  27. Szulce H. (2011): Rozważania o konsumpcji. "Handel Wewnętrzny", No. 1-2.
  28. Szymański W. (2009): Kryzys globalny. Pierwsze przybliżenie. Difin, Warszawa.
  29. Taylor J.B. (2010) Zrozumieć kryzys finansowy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  30. Yunus M. (2011): Przedsiębiorstwo społeczne. Kapitalizm dla ludzi. Concordia, Warszawa.
  31. Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego (2011). Eds. E. Kieżel, S. Smyczek. Placet, Warszawa.
  32. Żabiński L. (2011): Challenges of Modernity and Marketing - Consumerism. Global Crisis. Innovations and Development. Forum. EU Bulletin, No. 33, Katowice.
  33. Żabiński L. (2009): The Strategic Business Environment of Systemic Products in Poland. Developmental Conditions Against the Background of the Central/Eastern European Countries. "Journal of Economics & Management", Vol. 6.
  34. Żaden kraj nie jest wyspą (2011). Rozmowa z Nourielem Roubinim. "Polityka", No. 30
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1948
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu