BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rosiński Jerzy
Tytuł
Kiedy uczelnia wyższa ma szansę kształcić przedsiębiorców? : diagnoza sił hamujących systemowe uwarunkowania rozwoju kompetencji
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2011, nr 18, s. 184-201, rys., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Jakość kształcenia, Przedsiębiorca, Bariery rozwojowe, Kompetencje
Quality education, Entrepreneur, Development barriers, Competences
Abstrakt
Mówiąc o przedsiębiorczości i roli uczelni, możemy koncentrować się na czynnikach makroekonomicznych i opisywać specyfikę gospodarki "trzeciej fali". Jednakże niniejszy tekst przedstawia elementy otoczenia akademickiego związane z systematycznym generowaniem "wystarczającą dobrych" przedsiębiorców. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Bibliografia
Pokaż
  1. Beibin R.M., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk 2003. Berger B. (red.) Kultura przedsiębiorczości, Oficyna Literatów "Rój", Warszawa 1994.
  2. Clarke L., Zarządzanie zmianą, Gebethner & Ska, Warszawa 1997. Davenport T.H., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Wolters Kluwer, Kraków 2007.
  3. Drucker RF. Nadchodzi nowa organizacja, [w:] Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  4. Etzioni A., Władza, uczestnictwo i uległość w organizacjach, [w:] Marcinkowski A., Sobczak J.B. (red.), Wybrane zagadnienia socjologii organizacji, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 1985.
  5. Guliński J., Zasiadły K., Innowacyjna przedsiębiorczość akademicka -światowe doświadczenia, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2005.
  6. Jashapara A., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa 2006.
  7. Parker S.G., Czy jesteś gotów na serio zabrać się za tworzenie sieci kontaktów?, [w:] Zarządzanie karierą, Wydawnictwo Studio Emka (Seria Harvard Business School Press), Łódź 2006.
  8. Quinn J.B., Anderson P., Finkelstein S., Zarządzanie potencjałem intelektualnym - co zrobić, by wykrzesać jak najwięcej z najlepszych ludzi?, [w:] Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  9. Rosiński J., Filipkowska A., Pracownicy wiedzy - jak rozwijać kompetencje specjalistyczne z korzyścią dla pracownika i organizacji, [w:] Skrzypek E., Sokół A. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy, Instytut Wiedzy i Innowacji Warszawa 2009.
  10. Rosiński J., Filipkowska A., Rozwijanie kompetencji pracowników - strategie i wdrożenie w organizacji, [w:] Lachiewicz S. (red.), Zarządzanie rozwojem organizacji, Monografie Politechniki Łódzkiej nr 1165, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007, T I.
  11. Rosiński J., Filipkowska A., Warunki skuteczności programów rozwoju pracowników, [w:] Jedrych E., Pietras A., Stankiewicz-Mróz A. (red.), Funkcja personalna w zmieniającej się organizacji. Diagnoza i perspektywy, Katedra Systemów Zarządzania Politechniki Łódzkiej, Łódź 2008.
  12. Rosiński J., Marcinkowski A., From Employee to Participant in an Organization Research Focused on IT Sector Specialists, [w:] Lewicka D. (red.), Organisation Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital, AGH University of Science and Technology Press, Krakow 2010.
  13. Rosiński J., Rychlicka A., W stronę uczenia przez rozwiązywanie problemów, [w:] Borkowski T. (red.), Dylematy kształcenia menedżerów u progu XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie, Kraków 2001.
  14. Senge P.M., Piąta dyscyplina: teoria i praktyka organizacji uczących się, Wyd. 4, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-659X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu