BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fiala Petr (University of Economics in Prague, Czech Republic)
Tytuł
An ANP-Based Framework for Revenue Management
Źródło
Multiple Criteria Decision Making / University of Economics in Katowice, 2011, vol. 6, s. 36-49, tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Modele podejmowania decyzji, Proces decyzyjny, Analityczny proces sieciowy
Decision-making models, Decision proces, Analytic Network Process (ANP)
Uwagi
Korespondencja z redakcją: numeracja wpisana za zgodą redakcji (wynika z ciągłości wydawniczej serii MCDM) - brak numeracji na stronie tytułowej
Abstrakt
Revenue management (RM) is the process of understanding, anticipating and influencing consumer behavior in order to maximize revenue. The challenge is to sell the right resources to the right customer at the right time for the right price through the right channel. Network revenue management models attempt to maximize revenue when customers buy bundles of multiple resources. An Analytic Network Process (ANP)-based framework for RM problems structuring and combining specific methods is presented. RM addresses three basic categories of demand-management decisions: price, quantity, and structural decisions. Specific models are used to model and to solve basic RM decisions. Combinations of the solutions are given by sub-networks in an ANP model. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bitran G., Caldentey R. (2003): An Overview of Pricing Models for Revenue Management. "Manufacturing & Service Operations Management", Vol. 5, No. 3, pp. 203-229.
  2. CDF (Creative Decisions Foundation) www.creativedecisions.net.
  3. Cooper W.L. (2002): Asymptotic Behavior of an Allocation Policy for Revenue Management Problem. "Operations Research", Vol. 50, pp. 720-727.
  4. Cramton P., Shoham Y. and Steinberg R. (eds.) (2006): Combinatorial Auctions. MIT Press, Cambridge.
  5. Fiala P. (2006): An ANP/DNP Analysis of Economic Elements in Today's World Network Economy. "Journal of Systems Science and Systems Engineering", 15, pp. 131-140.
  6. Saaty T.L. (1996): The Analytic Hierarchy Process. RWS Publications, Pittsburgh.
  7. Saaty T.L. (2001): Decision making with Dependence and Feedback: The Analytic Network Process. RWS Publications, Pittsburgh.
  8. Saaty T.L. (2003): Time Dependent Decision-Making; Dynamic Priorities in AHP/ANP: Generalizing from Points to Functions and from Real to Complex Variables. Proceedings of the 7th International Conference on the Analytic Hierarchy Process, Bali, Indonesia, pp. 1-38.
  9. Talluri K.T., and van Ryzin G.J. (2004): The Theory and Practice of Revenue Management. Kluwer Academic Publishers, Boston.
  10. Vries S. de and Vohra R.V. (2003): Combinatorial Auctions: A Survey. "INFORMS Journal of Computing", 15 (1), pp. 284-309.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-1531
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu