BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pańkowska Małgorzata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Modelowe wspomaganie strategii informatyzacji
IT Strategy Modelling Support
Źródło
Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa, 2012, nr 24, s. 218-229, rzs., bibliogr. 18 poy.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Technologia informacyjna, Zarządzanie informacją
Corporation strategies, Information Technology (IT), Information management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
To, co niepokoi we wszystkich wyżej wymienionych modelach dopasowania i architektury, to brak postrzegania rynku IT jako istotnego interesariusza wdrażania nowych technologii i brak optymalizacji wyborów rynkowych. Technologia przyjmowana jest jako rozpoznana, mimo że oczekuje się w jej zastosowaniu minimalizacji kosztów i pozytywnych efektów, tj.: dostępności zasobów, ergonomii pracy, redukcji energii i czasu. Zagadnienia te są ważne dla przedsiębiorstw o wysokiej skłonności do podejmowania ryzyka technologicznego, które starają się wykorzystać możliwe szanse dzięki zastosowaniu nowej technologii. Wymaga się od nich skłonności do eksperymentowania, wyobraźni i innowacyjności, skłonności do akceptacji okazjonalnych pomyłek jako części procesu uczenia się. Właśnie ten proces uczenia się technologii informacji może być wyeksponowany w podejściu rynkowym dopasowywania biznesu i technologii informacji. (abstrakt oryginalny)

Information technology development encourages business to constantly improve alignment between IT and business strategy. The problem is important not only for those who are not afraid of IT risk, but for all socio-economic organizations (including public administration units). The paper covers presentation of corporate architecture models, IT/business alignment models and ISACA models for IT strategy development. The last part includes discussion on the fundamental role of information technology for the development of IT strategies at public administration institutions and for the openness strategy acceptance by them. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bernus P., Nemes L., Schmidt G., Handbook on enterprise architecture, Springer, Berlin 2003.Governance of the Extended Enterprise, Bridging Business and IT Strategies, IT.
  2. Governance Institute, J. Wiley & Sons, London 2005.
  3. Gregory P.H., CISA, Certified Information Systems Auditor, Exam Guide, McGraw-Hill, New York 2010.
  4. Henderson J.C., Venkatraman N., Strategic Alignment: Leveraging Information Technology for transforming organizations, "IBM Systems Journal" 1999, no. 38 (2-3).
  5. Hu Q., Huang C.D., Using the Balanced Scorecard to Achieve Sustained IT-Business Alignment: A Case Study, "Communications of the Association for Information Systems" 2006, no. 17.
  6. Jaap B., Van Dorn M., Piyusch M., Making IT Governance Work in a Sarbanes-Oxley World, J. Wiley & Sons, Hoboken 2006.
  7. King W.R., Tao T.S.H., Integration between business planning and information systems planning: Validating a stage hypothesis, "Decision Science" 1997, no. 28 (2).
  8. Lankhorst M., Enterprise Architecture at Work, Springer, Berlin 2005.
  9. Luftman J., Assessing IT-Business Alignment, w: IS Management Handbook, red. C.V. Brown, H. Topi, Auerbach Publications, London,2003.
  10. Maestranzi P., Aay R., Seery R., A business focused Service Level Management Framework, w: The guide to IT service management, red. J. van Bon, Addison-Wesley, London 2002.
  11. Marchand D.A., Competing with Information, J. Wiley& Sons, Chichester 2000.
  12. Minoli D., Enterprise Architecture A to Z, Frameworks, Business Process Modeling, SOA, and Infrastructure Technology, CRC Press, London 2008.
  13. Mintzberg H., Quinn J.B., The Strategy Process, Prentice Hall, Upper Saddle River 1991.
  14. Reich B.H., Benbasat I., Factors That Influence The Social Dimension of Alignment Between Business and Information Technology Objective, "MIS Quarterly" 2000, no. 24 (1).
  15. Sabherwal R., Chan Y.E., Alignment Between Business and IS Strategies; A Study of Prospectors, Analyzers and Defenders, "Information Systems Research" 2001, no. 12 (1).
  16. Theuerkorn F., Lightweight Enterprise Architectures, Auerbach Applications, London 2005.
  17. Wiggers P., Kok H., Boer-de Wit M. de, IT Performance Management, Elsevier Butterworth-Heidemann, Amsterdam 2004.
  18. Wijaya S., Spruit M.R., Scheper W.J., Webstrategy Formulation: Benefiting from Web 2.0 concepts to deliver business values, w: Web 2.0, The Business Model, red. M.D. Lytras, E. Damiani, P. Ordones de Pablos, Springer, New York 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1232-4671
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu