BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Magiera Ewa (Uniwersytet Śląski w Katowicach), Trynda Katarzyna (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Tytuł
Dopasowanie kadr IT do wdrożenia ITIL na przykładzie szpitali
The adjustment of IT staff in the ITIL implementation process - hospital case study
Źródło
Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa, 2012, nr 25, s. 131-140, tab., bibliogr 9 poz.
Słowa kluczowe
Infrastruktura informatyczna, Technologia informacyjna, Szpitalnictwo
IT infrastructure, Information Technology (IT), Hospital service
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W procesie wdrażania ITIL kluczowe jest skompletowanie kompetentnego i świadomego zespołu. Zaproponowane przez nas rozwiązanie pomoże menedżerom określić to , czy dysponują własnymi zasobami ludzkimi do wdrażania ITIL i w jakim zakresie jest konieczne podniesienie kwalifikacji wskazanych specjalistów. Pomimo swej złożoności ITIL, wprowadzając koncepcję usługowej roli IT może uprościć zarządzanie szeroko zrozumianymi technologiami informatycznymi w szpitalach, ustanowić płaszczyznę porozumienia pomiędzy użytkownikami, działami IT i zarządami. (abstrakt oryginalny)

The process of Information Technology Infrastructure Library (ITIL) implementation in the health care institutions is a very complicated and difficult undertaking. The article considers this process in the scope of IT staff requirements. Polish hospitals gained European funds for their new IT systems and medical infrastructure. And now there are facing the problem of maintenance these resources. It is important to make decisions of implementing the ideas of ITIL despite of the lack of IT specialists. The paper presents all of human roles in ITIL service's life cycles. The method based on the polyvalence table is presented to assess the possibilities of usage IT staff in the ITIL implementation process. The table gives a possibility of mapping real IT staff into ITIL roles. The multitask competences of IT staff are accounted. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. ITIL, Continual Service Improvement, Office of Government Commerce, TSO, London 2007.
  2. ITIL Service Design, Office of Government Commerce, TSO, London 2007.
  3. ITIL V3 Fundation Exam - The Study Guide, itSNF Internaional, Van Haren Publishing 2008.
  4. ITIL Service Operation, Office of Government Commerce, TSO, London 2007.
  5. TIL Service Strategy, Office of Government Commerce, TSO, London 2007.
  6. TIL Service Transtion, Office of Government Commerce, TSO, London 2007.
  7. Lapao L.V., Rebuge A., Silva M.M., Gomes R., ITIL Assessment in a Healthcare Environment: The Role of IT Governance at Hospital Sau Sebastiao, w: Medical Informatics in a United and Healthy Europe, red. K-P. Adlassing, "Studies in Health Technology and Informatics" 2009, vol. 50, ISO Press, Amsterdam.
  8. Tan W.-G., Cater-Steel A., Toleman M., Implementing IT service management:a case study focussing on critical success factors, "Journal of Computer Information Systems" 2009, vol. 50, issue 2, International Association for Computer Information Systems, Stillwater, http://www.iacis.org/jcis [dostęp15.11.201]
  9. Tarasiewicz A., ITIL - efektywne państwo, przyjazny urząd, "Zarządzanie IT w administracji" Bydgoszcz 2006, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1232-4671
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu