BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drzazga Marek (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Komunikacja marketingowa detalicznych przedsiębiorstw handlowych w Polsce : wyniki badań prowadzonych metodą ocen ekspertów
Marketing Communication of Retail Trade Companies in Poland : the Results of Research Conducted by Means of Expert Method
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2012, nr 1-2, s. 128-139, tab., rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Marketing, Komunikowanie marketingowe, Handel detaliczny
Marketing research, Marketing, Marketing communication, Retail trade
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Na przełomie XX i XXI wieku wzrosło znaczenie komunikacji marketingowej w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Celem prowadzonych badań było określenie znaczenia komunikacji marketingowej w marketingu detalicznych przedsiębiorstw handlowych działających na terenie Polski. W szczególności starano się: określić znaczenie komunikacji marketingowej w działalności detalicznych przedsiębiorstw handlowych w Polsce, dokonać identyfikacji kluczowych czynników otoczenia przedsiębiorstw handlowych determinujących ich proces komunikacji marketingowej, zidentyfikować i określić znaczenie instrumentów komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych oraz określić rolę komunikacji marketingowej w procesach marketingowych przedsiębiorstw handlowych. Badania komunikacji marketingowej prowadzone były metodą ocen ekspertów od potowy września do końca listopada 2010 roku na terenie Polski. Wprowadzonych badaniach wzięło udział 46 ekspertów (zarówno teoretyków, jak i praktyków) zajmujących się problematyką marketingu, handlu i komunikacji marketingowej. (abstrakt oryginalny)

At the turn of the XXth and XXIst century the importance of marketing communication in marketing activities of companies has grown considerably. The aim of the research was to estimate the importance of marketing communication in marketing policy of retail trade companies functioning on Polish market. The research focused specifically on the identification of crucial factors of the retail trade companies' surroundings determining the process of their marketing communication, as well as on identification and establishing the importance of the marketing communication tools. The identification of contemporary marketing processes carried out by retail trade companies and the role they play in marketing communication is also in the scope of the present research. The research was carried out by means of an expert method from mid-September up to the end of November 2010 in Poland. In the research a group of 46 experts (both theoreticians and practitioners) in the field of marketing, retail trade and marketing communication was addressed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Backhaus K. (2006). Vom Kundenvorteil über die Value proposition zum KKV. Thexis, 3.
  2. Dushinski K. (2009). The Mobile Marketing Handbook. A Step-by Step Guide to Creating Dynamic Mobile Marketing Campaigns. Medford-New Jersey Information Today Inc.
  3. Graf A., Maas P. (2008). Customer Value a Customer Perspective: A Comprehensive Review. St. Gallen: Institute of Insurance Economics, University St. Gallen.
  4. Hefner E-M. (2010). Mit dem Kunden zum Erfolg - Customer Touchpoint Management als Strategie. Marketing Review St. Gallen, 2.
  5. Heinemann G. (2009). Verkauf auf allen Kanälen - Multi Channel - Systeme - Systeme erfolgsorientiert ausrichten. Marketing Review St. Gallen, 4.
  6. Hofbauer G., Schöpfel, B. (2010). Professionelles Kundenmanagement. Ganzheitliches CRM und seine Rahmenbedingungen. Erlangen, Publicis Publishing.
  7. Holland H., Bammel K. (2006). Mobile Marketing. Direkter Kundenkontakt über das Handy. München: Verlag Franz Vahlen.
  8. Huldi Ch. (2009). CRM - Ein Blick zurück in die Zukunft. Absatzwirtschaft, 3.
  9. Köhler S., Tomczak T., Rumler A., Reinecke S. (2005). Kundenbeziehungmanagement und der Einsatz von Cupons im Stationären Einzelhandel. St. Gallen: Verlag Thexis.
  10. Liebmann H-P., Zentes J. (2001). Handelsmanagement. München: Franz Vahlen Verlag Meyerhof.
  11. Grusch W.L., Mertzbach M. (2008). Corporate Social Responsibility. Einfluss auf die Einstellung zu Unternehmen und Marken. Wien: Facultas Verlag und Buchhandlungs.
  12. Rudolph Th., Meise N. (2009). Mehrwertkommunikation. St. Gallen, Retail Lab, University of St. Gallen.
  13. Schobesberger A. (2007). Multichannel- Retailing im Einzelhandel. Entwicklung, Motivation, Einflussfaktoren. Saarbrücken, VDM Verlag Dr. Müller e.k. und Linzberger.
  14. Unger F., Fuchs W. (2005). Management der Marketing - Kommunikation. Berlin-Heidelberg-New York: Springer Verlag.
  15. Zangler M. (2002). Einkauf im Internet. Neue Median optimal nutzen. München-Wien: Carl Hanser Verlag.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu