BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźniak Henryk (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Produkty hybrydowe jako wyzwanie dla logistyki
Hybrid Products as a Challenge for Logistics
Źródło
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2011, t. 38, s. 149-161, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Obsługa klienta, Logistyka, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Customer service, Logistics, Enterprise competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Logistyka musi dostosowywać się do zmieniających się warunków gospodarowania, przede wszystkim musi stać się skutecznym narzędziem wspierającym konkurencyjność przedsiębiorstw na coraz trudniejszym międzynarodowym rynku. Celem prezentowanego artykułu jest ukazanie możliwości wspierania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych poprzez rozwijanie i stosowanie w praktyce koncepcji produktów hybrydowych. Stanowią one wyższy poziom obsługi klientów, oferując im rozwiązywanie indywidualnych problemów związanych z zakupem i wykorzystaniem produktów w określonych realiach rynkowych. Wymaga to zupełnie nowego podejścia producentów do kształtowania relacji z klientami. (abstrakt oryginalny)

Logistics needs to adjust to the changing conditions of managing, in particular, it needs to become an effective tool in supporting a company's competitiveness on the international market that is increasingly challenging. The purpose of the present paper is to indicate certain possibilities of supporting the competitiveness of manufacturing companies through developing and implementing hybrid products. They operate on a higher level of providing services and offer their customers individual solutions related to the purchase and use of products under specific market conditions. That requires on the part of manufacturers a completely new approach to building relationships with customers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Becker J., Krcmar H. (2008), Integration von Produktion und Dienstleistung - Hybride Wertschoepfung, "Wirtschaftsinformatik" Nr. 3.
  2. Bullinger H.-J. (1997), Dienstleistungen fuer das 21. Jahrhundert - Trends, Visionen und Perspektiven, [w:] H.-J., Bullinger (Hrsg.), Dienstleistungen fuer das 21. Jahrhundert, Schaffer Poeschel.
  3. Bullinger H.-J. (1999), Entwicklung innovativer Dienstleistungen, [w:] Bullinger H.-J. (Hg.), Dienstleistungen - Innovation für Wachstum und Beschäftigung, Gabler Verlag, Wiesbaden.
  4. Ernst E. (2007), Hybride Wertschoepfung: Ansaetze zur Integration von Produkt und Dienstleistung im Forschungsprogramm, "Innovationen mit Dienstleistungen", Dezember.
  5. Horst Wildemann beantwortet Fragen über Chancen von PoP in der deutschen Industrie. www.tcw.de/uploads/html/.../Betreibermodelle_Interview.pdf.
  6. Korell M., Ganz W. (2000), Design hybrider Produkte - Der Weg vom Produkthersteler zum Problemloeser, [w:] H.-J. Bullinger (Hrsg.), Wettbewerbsfaktor Kreativitaet: Strategien, Konzepte und Werkzeuge zur Steigerung der Dienstleistunsperformance, Wiesbaden, Gabler.
  7. Kowalak R., red. (2009), Rachunek kosztów cyklu życia produktu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław.
  8. Lay G. (2003), Betreiben statt Verkaufen. Häufigkeit des Angebots von Betreibermodellen in der deutschen Investitionsgüterindustrie. Mitteilungen aus der Produktionsinnovationserhebung, Fraunhofer Institut, Systemtechnik und Innovationsforschung, Mai 2003, nr 29, www.isi.fraunhofer.de/isi-de/i/download/pi-mitteilungen/pi29.pdf.
  9. Moeslein K. M., Koelling M. (2007), Interaktive hybride Wertschöpfung als Inno-vationsstrategie, Center for Leading Innovation & Cooperation (CLIC), HHL - Leipzig Graduate School of Management, Leipzig.
  10. Nippa M., Wienhold D., Piezonka S. (2007), Vom klassischen Produkt- zum Loesungsgeschaeft - Implikationen fuer eine Neugestaltung des Verguetungssystems im Vertrieb, Freiberger Arbeitspapiere 02, Technische Bergakademie Freiberg, Lehrstuhl für Unternehmensführung und Personalwesen, Freiberg.
  11. G. Schmitz (2008), Der wahrgenommene Wert hybrider Produkte: Konzeptio nelle Grundlagen und Komponentem, Multikonferenz Wirtschaftsinformatik, GITO-Verlag, Berlin.
  12. Subieta K.; Bazy danych i inżynieria oprogramowania. Wykład. www.ipipan.waw. pl/~subieta/wyklady/.../07%20ODMG07.ppt. Wertschaffung und Wertaneignung bei hybriden Produkten. Eine prozessorientierte Betrachtung (2007), Arbeitsbericht Nr. 03, des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre- Information, Organisation und Management der Technischen Universität, München.
  13. Wildemann H. (2004), Produktionsorganisation. Handwörterbuch Unternehmensführung und Organisation, 4. Auflage, Schreyögg, v. Werder [Hrsg.].
  14. Woźniak H. (2008), Ewolucja łańcuchów dostaw. Cz. II, "Logistyka", nr 6.
  15. www.business-wissen.de/.../betreibermodell-kunden-bezahlen-nur-noch-fuer-den-service/-16.10.2008.
  16. www.projekt-sprint.de.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-7040
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu