BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mróz Krzysztof
Tytuł
Wpływ sterowania zapasami na poziom obsługi klienta
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2005, nr 61, s. 85-100, rys., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Obsługa klienta, Klient, Zarządzanie zapasami
Customer service, Customer, Inventory management
Abstrakt
Zapasy w przedsiębiorstwie wpływają bezpośrednio na poziom obsługi klienta poprzez możliwość realizacji jego zamówienia w odpowiednim czasie lub brak tej możliwości. Chcąc właściwie kształtować relacje z klientem i utrzymywać określony poziom jego obsługi, należy przede wszystkim właściwie sterować zapasami w przedsiębiorstwie. Ponieważ czas dostawy towaru do klienta to czas potrzebny na przygotowanie towaru do wysyłki, powiększony o czas trwania transportu, towary, których powyższa reguła dotyczy, powinny się znajdować w magazynie w chwili przyjęcia zamówienia od klienta. Przy optymalizacji stanów magazynowych należy mieć na względzie uzyskanie pożądanego poziomu obsługi klienta po możliwie najniższym koszcie. W tym kontekście warto zauważyć, jaki poziom obsługi klienta jest przez przedsiębiorstwo pożądany oraz w jaki sposób go osiągnąć i utrzymać. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ciesielski M., Logistyka, Terra, Poznań 2000.
  2. Coyle J. J., Bardi E. J., Langley Jr. C. J., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa 2002.
  3. Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001 .
  4. Krzyżaniak S., Podstawy zarządzania zapasami w przykładach, ILiM, Poznań 2002.
  5. Majewski J., Informatyka dla logistyki, ILiM, Poznań 2002.
  6. Pfohl H.Ch., Systemy logistyczne podstawy organizacji i zarządzania, ILiM, Poznań 2001.
  7. Sarjusz-Wolski Z., Sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu