BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nazdrowicz Jacek (BRE Bank SA)
Tytuł
Problemy innowacyjności polskich przedsiębiorstw w aspekcie podejmowania decyzji strategicznych
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2009, nr 1-2, s. 14-21, rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Podejmowanie decyzji, Podejmowanie decyzji strategicznych, Innowacyjność, Innowacyjność przedsiębiorstw
Decision making, Top-level decision makers, Innovative character, Enterprise innovation
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Nowoczesne myślenie strategiczne wymaga wprowadzania nowych wartości do przedsiębiorstwa i jego otoczenia. Przejawem takiego działania są m.in. innowacje, których wdrażanie warunkuje poprawę zadowolenia klientów na rynku. Kreowanie innowacji w przedsiębiorstwie odgrywa obecnie znaczącą rolę - jest podstawowym warunkiem osiągania zdolności konkurencyjnej i pozycji na rynku. Na wdrażanie innowacji mają duży wpływ podejmowane decyzje strategiczne i kreowanie strategii przedsiębiorstwa. W artykule ukazano na podstawie badań, jakie są bariery innowacyjności polskich firm oraz pułapki i bariery procesów podejmowania decyzji w kontekście wdrażania innowacji oraz sposoby ich przezwyciężania stosowane przez menedżerów. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bogdanienko J. 1998. Zarządzanie innowacjami, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  2. Czerwiński A., Czapiewski M. 1995. Organizacja procesów decyzyjnych, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  3. Drucker P.F. 1992. Innowacja i przedsiębiorczość - praktyka i zasady, Warszawa. PWE.
  4. Janasz W., Kozioł K. 2007. Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Warszawa: PWE.
  5. Józefiak C. 2006. Innowacyjność polskiej gospodarki jest ciągle zbyt niska, Gazeta Prawna nr 1682 z 30 kwietnia 2006.
  6. Koźmiński A.K. 2002. Jak zbudować gospodarkę opartą na wiedzy?. w: Kołodko G.W. (red.) Rozwój polskiej gospodarki. Perspektywy i uwarunkowania. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  7. Kubik K. 2005. Menedżer w przedsiębiorstwie przyszłości, Toruń: TNOiK.
  8. Loehle C. 1996. Thinking strategically. Power Tools for personal and professional Advancement, Cambridge: Cambridge University Press.
  9. Penc J. 2006. Zarządzanie innowacyjne, Łódź: Wyższa Szkoła Studiów Międzynarodowych.
  10. Pietrasiński Z. 1970. Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji, Warszawa: PWN.
  11. Schumpeter J. 1960. Teoria rozwoju gospodarczego, Warszawa: PWN.
  12. European Innovation Scoreboard 2OO8. PRO INNO Europe paper Nr 6, February 2OO9, www. proinno-europe.eu.
  13. www.worldbank.org/kam
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu