BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawłowska Anna (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Znaczenie motywacji osiągnięć i poczucia umiejscowienia kontroli w aktywności przedsiębiorczej : sprawozdanie z badań
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2009, nr 1-2, s. 22-25, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Motywacja do pracy, Podejmowanie decyzji, Psychologia
Work motivation, Decision making, Psychology
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Autorka podejmuje problem psychologicznych uwarunkowań przedsiębiorczości. Koncentruje się na dwóch zmiennych psychologicznych - motywacji osiągnięć i wewnętrznym poczuciu kontroli. Analizuje dorobek naukowy dotyczący znaczenia tych cech w kontekście efektywności zachowań przedsiębiorczych. Prezentuje wyniki badań własnych, weryfikujących hipotezy o tym, że przedsiębiorcy posiadają je na wyższym poziomie niż osoby nieprowadzące działalności na własny rachunek. Wskazuje możliwości wykorzystania tej wiedzy do stymulowania postaw proprzedsiębiorczych. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gliszczyńska X. 1990. Skala I-E w pracy. Technika pomiaru poczucia kontroli w sytuacji pracy, Warszawa: PTP.
  2. Hisrich R., Langan-Fox J., Grant, S. 2007. Entrepreneurship Research and Practice. A Call to Action for Psychology. American Psychologist, Vol. 62, No. 6, s. 575-589.
  3. Littunen H., Storhammar E. 2000. The Indicators of Locus of Control in The small Business Context. Journal of Enterprising Culture, Vol. 8, No. 4, s. 343-360.
  4. Mika S. 1996. Portret przedsiębiorcy: teoria i praktyka, sugestie rozwiązań, przykłady, ćwiczenia, Warszawa: INFOR.
  5. Pawłowska A., Szatański M., Ochinowski T. 2007. Psychologiczne aspekty przedsiębiorczości - badania w regionie płockim, Warszawa: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania UW.
  6. Sierpińska H. 1993. Podręcznik dla liderów klubów aktywnego poszukiwania pracy, Warszawa: Fundacja Akcji Demokratycznej.
  7. Skarżyńska K. 2005. Czy jesteśmy prorozwojowi? Wartości i przekonania ludzi a dobrobyt i demokratyzacja kraju. w: Drogosz M. (red.) Jak Polacy przegrywają? Jak Polacy wygrywają?. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  8. Tajeddini K., Mueller S.L. 2009. Entrepreneurial Characteristics in Switzerland and the UK: A Comparative Study of Techno-Entrepreneurs. Journal of International Entrepreneurship, Vol. 7, Iss. 1.
  9. Tyszka T. 1997. Psychologia zachowań ekonomicznych, Warszawa: WN PWN.
  10. Widerszal-Bazyl M. 1979. Ukierunkowanie motywacji osiągnięć a poziom wykonania pracy, Warszawa: Ossolineum.
  11. Wing-Ki Wong, Hong-Man Cheung, Venuvinod P.K. 2005. Individual Entrepreneurial Characteristics and Entrepreneurial Success Potential. International Journal of Innovation and Technology Management, Vol. 2, No. 3, s. 277-292.
  12. Zaleśkiewicz T. 2004. Przedsiębiorczość i podejmowanie ryzyka. w: Tyszka T. (red.) Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu