BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zalega Tomasz (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Tendencje rozwojowe konsumpcji w gospodarstwach domowych z osobami bezrobotnymi w latach 2000-2006
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2008, nr 2, s. 26-36, tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Gospodarstwa domowe, Konsumpcja gospodarstw domowych, Bezrobocie
Households, Consumption in household, Unemployment
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W artykule przeanalizowano zmiany w poziomie i strukturze spożycia zarówno artykułów żywnościowych, jak i nieżywnościowych we wszystkich kategoriach gospodarstwach domowych dotkniętych bezrobociem w latach 2000-2006. W pierwszej części artykułu skoncentrowano się na omówieniu spożycia wybranych artykułów żywnościowych, takich jak kasze, mąka, pieczywo, ryby, owoce, warzywa, mięso, masło itd. Prześledzenie zmian w ilościowym spożyciu artykułów żywnościowych w analizowanym okresie umożliwiło wyciągnięcie ogólnych wniosków, wskazujących na pewne stałe przemiany konsumpcji żywności. W drugiej części artykułu przeanalizowano warunki mieszkaniowe i wyposażenie w dobra trwałego użytku (zmechanizowany sprzęt gospodarczy, w sprzęt informacyjno-rozrywkowy oraz w mobilne dobra trwałego użytku) gospodarstw domowych z osobami bezrobotnymi. Analizę zakończono omówieniem zmian w wyposażeniu w dobra trwałego użytku w badanym okresie. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. NBP. 2005. Biuletyn Informacyjny NBP, Warszawa.
  2. GUS. 2007. Budżety gospodarstw domowych w roku 2006, Warszawa.
  3. Zalega T. 2007a. Konsumpcja - podstawy teoretyczne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
  4. Zalega T. 2007b. Mikroekonomia, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu