BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Orzoł Izabela (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorantka)
Tytuł
Doskonalenie pracy własnej skutecznym narzędziem osiągnięcia sukcesu przez menedżerów przyszłości
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2008, nr 2, s. 89-98, bibliogr. 27 poz.
Słowa kluczowe
Menedżer, Menedżer przyszłości, Praca
Manager, Modern manager, Labour
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Celem pracy jest określenie skuteczności sposobów postępowania menedżerów przyszłości oraz warunków ich sukcesów w nowoczesnym przedsiębiorstwie. W pracy dokonano głębokich studiów literaturowych oraz analizy danych uzyskanych z badań przeprowadzonych przez amerykańskie czasopismo Family Business Magazine w 2006 r., dotyczących największych firm rodzinnych na świecie. Na podstawie tych danych określono skuteczność sposobów postępowania menedżerów przyszłości oraz warunki ich sukcesu. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. W pierwszej części przedstawiono pojęcie menedżera i jego funkcje, uwarunkowania sukcesu menedżera przyszłości, doskonalenie pracy własnej menedżerów przyszłości oraz sylwetkę i ich wyzwania. W części empirycznej przedstawiono skuteczność sposobów postępowania menedżerów na przykładzie światowej firmy, zajmującej pierwsze miejsce wśród sieci sklepów detalicznych Wall Mart Stores. Osiągniecie sukcesu przez menedżerów przyszłości istotnie zależy od procesów usprawniających ich pracę własną. Powinni oni dążyć do udoskonalenia własnej pracy zaczynając od samych siebie. Posiadanie tylko umiejętności zarządczych jest niewystarczające, doskonały menedżer przyszłości powinien charakteryzować się również odpowiednimi cechami osobowymi, które będą niezbędne, aby mógł on osiągać sukcesy na konkurencyjnym i dynamicznie zmieniającym się rynku. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Amstrong M. 1996. Zarządzanie zespołami ludzkimi, Kraków: WPSB.
  2. Ashton D., Easterby-Smith M., Irvine C. 1975. Management Development: Theory and Practice, Bradford: MCB.
  3. Beckhard R. 1985. Whither management development? Journal of Management Development, nr 4, s. 22.
  4. Crozier M. 1993. Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego, Warszawa: PWE.
  5. Drucker P. 1998. Praktyka Zarządzania, Kraków: AE.
  6. Drucker P. 2008. Teoria i Praktyka Zarządzania, Warszawa: Difin.
  7. Fuks J. 1998. Stawiać na rozwój i samodzielność pracowników. Zarządzanie na Świecie, nr 4, s. 38-41.
  8. Gnybek J. 2007. Wyzwania menadżera czyli doskonalenie zespołu. CIO Magazyn Dyrektorów IT, nr 4, //ww.cio.cxo.pl.
  9. Griffin R. 1998. Podstawy Zarządzania Organizacjami, przekład: Rusiński M., Warszawa: PWN.
  10. Kieżun W. 1997. Sprawne Zarządzanie Organizacją, Warszawa: SGH.
  11. Kusztelak S., Kowalska A. 2004. Wpływy, jakim jesteśmy poddani. Autorytet - wyniki badań. Świat Marketingu, nr 3, s. 1.
  12. Mendel T. 2006. Kształtowanie potencjału i organizacja pracy własnej współczesnego menadżera, Poznań: AE.
  13. Mikołajewska A., Dworakowska B. 2007. Sprawy pilne, ważne i nieważne, czyli o skutecznym zarządzaniu czasem. Informator Menadżera, nr 213, s. 1.
  14. Penc J. 2000. Kreatywne Kierowanie, Warszawa: Agencja Wydawnicza "Placet".
  15. Rosiński J. 2003. Istota przywództwa - cechy przywódcze, działania, znaczące rezultaty. Informator Menadżera, nr 213, s. 1.
  16. Sloman M. 1997. Strategia szkolenia pracowników, Warszawa: PWN.
  17. Stoner J.A.F., Wankel C. 1992. Kierowanie, Warszawa: PWE.
  18. http://www.akademiamenadżera.pl (8.11.2008).
  19. http://www.bankier.pl (8.11.2008).
  20. http://www.cio.cxo.pl (8.11.2008).
  21. http://www.biznes.net.pl (8.11.2008).
  22. http://www.familybusinessmagazine.com (8.11.2008).
  23. http://www.cbmtest.com.pl (3.08.2008).
  24. http://www.twoja-firma.pl (3.08.2008). Jak być dobrym menadżerem. Poradnik Zarządzanie.
  25. http://www.twoja-firma.pl (3.08.2008). Supermenedżer = menedżer + dobry wizerunek. Nowoczesna Firma.
  26. http://www.racjonalista.pl (1.05.2008).
  27. http://www.rzeczpospolita.pl (1.05.2008).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu