BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Soboń Magdalena (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Sterowanie zachowaniem klienta jako element zarządzania marketingowego samoobsługową placówką handlową na przykładzie hipermarketu Tesco
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2008, nr 1, s. 115-124, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Klient, Obsługa klienta, Zachowania klientów, Merchandising
Customer, Customer service, Customer behaviour, Merchandising
Uwagi
streszcz.
Firma/Organizacja
TESCO (Polska) Sp. z o.o.
Abstrakt
Współcześni konsumenci są nabywcami dobrze wykształconymi, świadomymi własnych dążeń i zorientowanymi w ofercie. Powoduje to konieczność zmiany sposobów zarządzania placówkami handlowymi. Kupcy detaliczni uczą się nie tylko współdziałać z klientami, ale oddziaływać na ich decyzje zakupowe dla wywołania większej skłonności do kupowania. Umiejętność sterowania zachowaniami nabywców do perfekcji opanowały duże sieciowe przedsiębiorstwa handlowe, których przykładem są sklepy spółki Tesco Polska. Opracowanie to prezentuje stosowane na sali sprzedażowej różnorodne techniki merchandisingowe stanowiące bodziec do zakupów impulsowych. (abstrakt oryginalny)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chwałek J. 1992. Innowacje w handlu. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Warszawa: PWE.
  2. Drzazga M. 1992. Pozycjonowane produktów w punktach sprzedaży detalicznej. w: Szulce H. (red.) Marketingowe zarządzanie handlem, s. 86-99. Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu.
  3. Grzesiuk A. 1999. Tajemnice sklepowej półki. Marketing w Praktyce, nr 6, s. 14-16.
  4. Krzyżak M., Bogdan J. 1997. Merchandising - walka o klienta do końca. Aida Media, nr 10, s. 34-37.
  5. Lambin J.J. 2001. Strategiczne zarządzanie marketingowe, Warszawa: PWN.
  6. Newsweek. 2007. Homo zakupens - Człowiek kupujący. Newsweek Polska, 1 lipca, dodatek.
  7. Rozwadowska B. 1995. Merchandising jako metoda aktywizacji sprzedaży. Marketing i Rynek, nr 1, s. 12-18.
  8. Szemborska E. 1998. Czym jest merchandising? Skuteczne techniki wpływania na klienta w miejscu sprzedaży. Manager, luty, s. 55-65.
  9. Śledański A. 2001. Ekspozycja - recepta na sprzedaż. Marketing w Praktyce, nr 11, s. 28-35.
  10. Tarczydło B. 2005. Merchandising jako nowoczesna metoda w zarządzaniu sprzedażą detaliczną. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1092, s. 370-280.
  11. Witek L. 2006. Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyty Naukowe SGH, nr 69, s. 72-83.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu