BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zalega Tomasz (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Mechanizm zachowania się konsumenta na rynku w ujęciu makroekonomicznych koncepcji konsumpcji
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2007, nr 2, s. 86-95, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Konsument, Zachowania konsumenta, Konsumpcja
Consumer, Consumer behaviour, Consumption
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W artykule przeanalizowano - w oparciu o kluczowe koncepcje makroekonomiczne - mechanizm postępowania konsumentów w dziedzinie podejmowania decyzji konsumpcyjnych. Skoncentrowano się na hipotezie dochodu absolutnego J.M. Keynesa, hipotezie dochodu względnego J.S. Duesenberry'ego, hipotezie dochodu permanentnego M. Friedmana oraz hipotezie cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando. Podstawowe założenia, odnoszące się do poszczególnych hipotez konsumpcji, skorelowano z mechanizmem zachowania się konsumentów na rynku, analizując jednocześnie kluczowe determinanty decydujące o postępowaniu konsumenta na rynku w omawianych makroekonomicznych koncepcjach konsumpcji. (abstrakt oryginalny)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ando A., Modigliani F. 1963. The Life - Cycle Hypothesis of Saving: Aggregate Implication and Tests. American Economic Review t. 53, March.
  2. Dornbusch R., Fischer S. 2005. Makroekonomia, Warszawa: PWE.
  3. Duesenberry J.S. 1952. Income, Saving and the Theory of Consumer Behavior, Cambridge: Harvard University Press.
  4. Farrell M.J. 1959. The New Theories of the Consumption Function. Economic Journal, vol. 69, nr 276.
  5. Friedman M. 1957. A Theory of Consumption Function, Princeton: Princeton University Press.
  6. Friedman M. 1974. A Theoretical Framework for Monetary Analysis. w: R.J. Gordon (red.) Milton Friedman's Monetary Framework. Chicago: The University of Chicago Press.
  7. Gajewski S. 1987. Hierarchia i intensywność potrzeb konsumpcyjnych gospodarstw domowych (determinanty, zróżnicowanie i mechanizmy rozwoju), Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  8. Hall R.E., Taylor J.B. 1995. Makroekonomia, Warszawa: PWN.
  9. Keynes J.M. 2003. Ogólna teoria zatrudnienia, procentu i pieniądza, Warszawa: PWN.
  10. Leibenstein H. 1982. Ekonomia przyszłości, Warszawa: PWN.
  11. Modigliani F., Brumberg E. 1964. Utility Analysis and the Consumption Function: An Interpretation of Cross - Section Data. w: Kurihary K.K. (red.) Post-Keynesian Economics. New Brunswick: Rutgers University Press.
  12. Noga M. 1995. Makroekonomia, Wrocław: Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego.
  13. Światowy G. 2006. Zachowania konsumenckie, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  14. Zalega T. 2006. Mikroekonomia, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
  15. Zalega T. 2007. Konsumpcja - podstawy teoretyczne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w druku.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu