BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lotko Aleksander (Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego)
Tytuł
Źródła różnorodności informacji w marketingu relacyjnym
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2007, nr 1, s. 67-73, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Źródła informacji, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Systemy informatyczne, Przepływ informacji
Information source, Customer Relationship Management (CRM), Computer system, Data flow
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Jest wiele źródeł różnorodności informacji, mogą mieć one naturę infologiczną lub datalogiczną. W artykule rozróżniono te dwa pojęcia, a następnie zaprezentowano zarys marketingowej koncepcji zarządzania relacjami z klientem oraz przedstawiono budowę systemów informatycznych ją wspierających, ze szczególnym uwzględnieniem przepływów danych i informacji. Wymieniono także narzędzia informatyczne służące generowaniu informacji o klientach. Wreszcie zaprezentowano infologiczne i datalogiczne źródła różnorodności informacji i scharakteryzowano je w kontekście generowania oraz wykorzystania użytecznej informacji w celu bardziej skutecznego zarządzania relacjami z klientem. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bajer M., Ligęza A. 2001. Metody redukcji nadmiaru informacji na etapie jej rozpowszechniania w cyklicznym procesie zarządzania wiedzą. w: Materiały Konferencyjne Metody i Systemy Komputerowe w Badaniach i Projektowaniu Inżynierskim, Kraków: AGH.
  2. Dejnaka A. 2002. CRM: Zarządzanie kontaktami z klientami, Gliwice: Helion.
  3. Dyche J. 2002. CRM: Relacje z klientami, Gliwice: Helion.
  4. Frąckiewicz E. 2004, Wiedza o kliencie jako element budowy systemu informacji marketingowej. w: Szewczyk A. (red.) Informacja - dobra lub zła nowina, Szczecin: Hogben.
  5. Gordon I. 2001. Relacje z klientem: Marketing partnerski, Warszawa: PWE.
  6. Kasprzak T. 2003. Biznes i technologie informacyjne - perspektywa integracji strategicznej, Warszawa: Nowy Dziennik.
  7. Kotler P. 1994. Marketing: Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa: Gebethner & S-ka.
  8. Stefanowicz B. 2004. Informacja, Warszawa: SGH - Oficyna Wydawnicza.
  9. Sundgren B. 1973. An Infological Approach to Data Bases, Stockholm: Centralbyran.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu