BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klincewicz Krzysztof (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Przemiany branży high-tech i zjawisko migracji wartości
Źródło
Studia i Materiały / Wydział Zarządzania. Uniwersytet Warszawski, 2005, nr 2, s. 37-43, tab., wykr., bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł wysokich technologii, Łańcuch wartości, Migracja
High-tech industry, Value chain, Migration
Uwagi
streszcz.
Firma/Organizacja
Sony, IBM
,
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wybrane tendencje na rynku zaawansowanych technologii, posługując się przykładami zmian strategii firm Sony i IBM oraz modelem łańcucha wartości branży high-tech. Udzielono też odpowiedzi na pytanie, jak w ostatnim 25-leciu zmieniały się zainteresowania firm i wybory preferowanych obszarów technologicznych (zjawisko migracji wartości), w oparciu o analizę ofert publicznych 1803 amerykańskich spółek nowych technologii na przestrzeni 25 lat (1980-2004). (abstrakt oryginalny)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. AeA. 2002. American Electronics Association's High-Tech Industry Definition. aeanet.org/Publications/IDMK_definition.asp, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  2. Attewell P. 1992. Technology Diffusion and Organizational Learning: The Case of Business Computing. Organization Science, 3, 1, s. 1-19.
  3. Baptista J.P.A. 1999. The new profit zones: growing shareholder value in the communications industry. Mercer Management Consulting, A Mercer Commentary. www.mercermc.com/Perspectives/Whitepapers/Commentaries/Comm99NewProfitZones.pdf, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  4. Carr N.G. 2003. IT Doesn't Matter. Harvard Business Review, vol. 81, nr 5, s. 41-49.
  5. Christensen C. 2000. The Innovator's Dilemma. New York: HarperBusiness.
  6. Downes L., Mui Ch. 2000. Unleashing the Killer App: Digital Strategies for Market Dominance. Boston: Harvard Business School Press.
  7. Duysters G., Man A.P. de. 2003. Transitory alliances: an instrument for surviving turbulent industries? R&D Management, vol 33, nr 1, s. 49-58.
  8. Eselius J.L., Garg D., Hugher G., Kelly J. 2002. The Wireless Value Chain and Infrastructure. w: Gulati R., Sawhney M., Paoni A. (red.) Kellogg on Technology & Innovation. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, s. 79-154.
  9. Funke C., Frank B., Krause A. (2003. Geschäfts platformen der Zukunft für die Net Economy. w: Kollman T. (red.) E-Venture-Management. Neue Perspektiven der Unternehmensgründung in der Net Economy. Wiesbaden: Gabler, s. 89-99.
  10. IPO Monitor. 2005. IPO Monitor Listings. www. ipomonitor.com, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  11. Kodama F. 1992. Technology Fusion and The New R&D. Harvard Business Review, vol. 70, nr 4, s. 70-78.
  12. Luh S.S. 2003. Business the Sony Way. Oxford: Capstone.
  13. Meeker M., Cascianelli F. 2002. The Technology IPO Yearbook. Morgan Stanley Equity Research, 18 marca 2002.
  14. Moore G.A. 1999. Crossing the Chasm: Marketing and Selling Technology Products to Mainstream Customers. Oxford: Capstone.
  15. Norris D.G. 1992. Ingredient Branding: A Strategy Option with Multiple Beneficiaries. The Journal of Consumer Marketing, vol. 9, nr 3, s. 19-31.
  16. Porter M.E. 1998. Competitive Strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: The Free Press
  17. Reuters. 2005. Investor service. www.investor.reuters.com, data dostępu: 25 kwietnia 2005 r.
  18. Rothwell R. 1994. Towards the Fifth-generation Innovation Process. International Marketing Review, vol. 11, nr 1, s. 7-31.
  19. Stabell Ch.B., Fjeldstad O.D. 1998. Configuring Value for Competitive Advantage: On Chains, Shops, and Networks. Strategic Management Journal, vol. 19, nr 5, s. 413-437.
  20. Tapscott D. 1997. The Digital Economy: Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence. New York: Mc-Graw Hill.
  21. Tushman M.L., Anderson P. 1986. Technological Discontinuities and Organizational Environments. Administrative Science Quarterly, nr 31, s. 439-465.
  22. Veryard R. 2000. The Component-Based Business: Plug and Play. New York: Springer.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-9758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu