BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chmielarz Witold (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Determinanty stanu i dynamiki usług bankowości internetowej w Polsce postkryzysowej
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO 2011, 2011, s. 192 - 211, bibliogr. poz. 24, rys., tab.
Słowa kluczowe
Bankowość elektroniczna, Serwis internetowy
E-banking, Website
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
W bankowości elektronicznej w Polsce nastąpił swoisty przeskok innowacyjny. Zaczynaliśmy stosunkowo późno w stosunku do innych krajów, polskie banki mają więc jedne z najnowocześniejszych systemów bankowości elektronicznej na świecie - ponieważ są to systemy stosunkowo nowe i oparte na tych najnowocześniejszych. Natomiast nie zmienia się ciągle podstawowy problem bankowości elektonicznej - jak przyciągnąć nowych klientów i utrzymać starych. Banki - co prawda - stale udoskonalają swoje systemy bankowości elektronicznej, zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym, poprzez dodanie nowych funkcji, tym niemniej nie ma wciąż jasności, co naprawdę kieruje klientami w wyborze internetowego systemu dostępu do konta i usług, które można za jego pomocą zrealizować. Aktualnych odpowiedzi na to pytanie ma udzielić m.in. niniejszy artykuł. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Achour H., Bensedrine N.: An Evaluation of Internet Banking and Online Brokerage in Tunisia, 2005. http://medforist.grenobleem.com/Contenus/Conference Amman EBEL 05/pdf/25.pdf
  2. Balachandher K.G., Bala S., Nafis A., Perera J.C.: An Evaluation of Internet Banking Sites in Islamic Countries. "The Journal of Internet Banking and Commerce (JIBC)" 2003, 2(8).
  3. Chiemeke S.C., Evwiekpaefe A.E., Chete F.O.: The Adoption of Internet Banking in Nigeria: An Empirical Investigation. "The Journal of Internet Banking and Commerce (JIBC)" 2006, (11).
  4. Chmielarz W.: Metody oceny witryn banków internetowych w zakresie obsługi klienta indywidualnego. "Rachunkowość bankowa" 2008, 3(40), s. 65-77.
  5. Chmielarz W.: VES Function (Variable Elesticity of Substitution) in the Evaluation of Factors Substitution Shaping a Website's Usability. W: Advanced Information Technologies for Management - AITM 2008. Red. J. Korczak, H. Dudycz, M. Dyczkowski. Research Papers Wrocław University of Economics, No. 35. Publishing House of Wrocław University od Economics, Wrocław 2008, s. 47-57.
  6. Chmielarz W.: Metody oceny elektronicznych usług bankowych dla klientów indywidualnych w Polsce. W: Bankowość detaliczna - idee, modele, procesy. Red. A. Gospodarowicz. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, nr 54. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009, rozdz. 1, s. 9-26.
  7. Chmielarz W.: Wpływ kryzysu na ocenę jakości technologii informacyjnych, przypadek bankowości elekronicznej. W: Banki Spółdzielcze wobec wyzwań technologicznych i informacyjnych XXI wieku. Materiały z I Forum Technologii Banków Spółdzielczych. Red. K. Maderak. Centrum Prawa Bankowego i Informacji, Warszawa 2009, s. 63-70.
  8. Chmielarz W: Methodological Aspects of the Evaluation of Individual E-Banking Services for Selected Banks in Poland, roydy. 11. W: Infonomics for Distributed Business and Decision-Making Environments. Creating Information System Ecology. Red. M. Pańkowska. IGI Global, Business Science Reference, Hershey-New York 2010, s. 201-216.
  9. Chmielarz W.: Koncepcja ekspertowego systemu oceny i selekcji witryn internetowych, podrozdz. 4.2, rozdz. 4. Koncepcje zastsowań systemów ekspertowych. W: Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Systemy ekspertowe - wczoraj, dziś, jutro. Red. J. Gołuchowski, B. Filipczyk. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2010, s. 183-190.
  10. Dinitz, E., Porto R.M., Adachi T.: Internet Banking in Brazil: Evaluation of Functionality, Reliability and Usability. "The Electronic Journal of Information System Evaluation" 2005, 1 (8), s. 41-50, http://www.ejise.com
  11. Evans J.R., King V.E.: Business-to-Business Marketing and World Wide Web: Planning Managing and Assessing Web Sites. "Industrial Marketing Management" 1999, (28), s. 343-358.
  12. Miranda F.J., Cortes R., Barriuso C.: Quantitative Evaluation of e-Banking Web Sites: An Empirical Study of Spanish Banka. "The Electronic Journal Information Systems Evaluation" 2006, 2(9), s. 73-82, http://www.eiise.com
  13. Migdadi Y.K.: Quantitative Evaluation of the Internet Banking Service Encounter's Quality: Comparative Study between Jordan and the UK Retail Banks. "Journal of Internet Banking and Commerce" 2008, 2(13).
  14. Mateos M.B., Mera A.C., Gonzales F.J., Lopez O.R.: A New Web Assessment Index: Spanish Universities Analysis. "Internet Research: Electronic Application and Policy" 2001, 11(3), s. 226-234.
  15. http://mStop.pl
  16. NetB@nk - raport przygotowany przez Związek Banków Polskich, http://raport_ZBP_BE_2010_12_13_FINAL_FINAL.doc, grudzień 2010.
  17. http://nabiciwmBank.pl
  18. Raport Deutsche Bank 2010, http://www.dbresearch.com/PROD/DBR_INTERNET_EN_PROD/PROD0000000000264269.pdf; raport Deutsche Bank, 2010.
  19. Saraswat A., Katta A.: Quantitative Evaluation of E-Banking Websites: A Study of Indian Banks. "Icfai University Journal of Information Technology" 2008, 3 (4), s. 32-49.
  20. Selz D., Schubert P.: Web Assessment: A Model for the Evaluztion and the Assessment of Successful Electronic Commerce Applications. "Electronic Markets" 1997, 3(7), s. 46-48.
  21. Samcik M.: Polskie banki wychodzą z kryzysu dzięki swoim klientom. "GW - Gospodarka i biznes" 18 maja 2010, s. 24.
  22. Samcik M., Ostrowski M.: W którym banku najlepsze konto. "GW - Biznes, Ludzie, Pieniądze" 24 maja 2010, s. 34.
  23. Whiteley D.: e-Commerce: Strategies, Technologies and Applications. McGraw Hill, London 2000.
  24. Znajdź swój bank. Ranking "Newsweek" czerwiec/lipiec 2010, grupa audytorów SMG/KRC, "Newsweek" 3 października 2010, s. 78.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu