BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Janas Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Kierunki wykorzystania programów konwersacyjnych w administracji publicznej
Directions of Application of Conversational Programs in the Public Administration
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012, nr 99, s. 105-113, rys.
Tytuł własny numeru
Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym
Słowa kluczowe
Komunikowanie społeczne, e-administracja, Administracja publiczna
Social communication, e-government, Public administration
Uwagi
summ.
Abstrakt
Koncepcji zastosowań programów konwersacyjnych jest wiele. Być może jednym z najważniejszych obszarów, w którym programy konwersacyjne przyniosą w przyszłości wiele korzyści, jest administracja publiczna. Wysoki koszt pracy, nierzadko niewystarczające kompetencje oraz ograniczona dostępność np. w mniejszych miejscowościach funkcjonariuszy publicznych to tylko niektóre z powodów, które mogą wpływać na wzrost zainteresowania programami konwersacyjnymi i ich wykorzystaniem w służbie publicznej. Celem niniejszego opracowania jest prezentacja możliwych zastosowań programów komunikujących się w języku naturalnym w administracji publicznej oraz przedstawienie potencjalnych korzyści, jakie może przynieść ich wdrożenie. (fragment tekstu)

The aim of this paper is to present possible future application of programs communicating in natural language (chatbots) in the public e-administration. Moreover, the paper shows the potential benefits of such a use. This paper outlines some of the solutions to many significant and complex problems occurring in public sector. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. T. Goban-Klas: Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji I Internetu, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2009, s. 41.
  2. A. Janas: Polish chatbots on the net. Current status and development trends, 13th International Conference MEKON 2011, Ostrava.
  3. J. Kirakowski, P. O'Donnell, A. Yiu: Establishing the Hallmarks of a Convincing Chatbothuman Dialogue, [w:] Human-Computer Interaction, [red.] I. Maurtua, In-Teh, Croatia Vukovar, s. 145.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu