BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Geryk Marcin (Wyższa Szkoła Zarządzania w Gdańsku; Wyższa Szkoła Infrastruktury i Zarządzania w Warszawie)
Tytuł
Strategie społecznej odpowiedzialności
Strategies of Social Responsibility
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2010, nr 6, s. 3-11, bibliogr. 15 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Organizacje są zobowiązane do podejmowania działań na rzecz swojego otoczenia. Najpełniejszym tego wyrazem jest budowa strategii w oparciu o założenia zasad społecznej odpowiedzialności. (abstrakt oryginalny)

Organizations are obliged to take action for their neighborhood and build their strategies on guidelines of social responsibility. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abreu R., David F., Corporate Social Responsibility: Exploration Inside Experience and Practice at the European Level, [w:] Perspectives on Corporate Social Responsibility, red. D. Crowther, L. Rayman-Bacchus, Ashgate Publishing Company, Aldershot 2004.
  2. Burke E. M., Managing a Company in an Activist World. The Leadership Challenge of Corporate Citizenship, Praeger, Westport 2005.
  3. Heal G., When Principles Pay: Corporate Social Responsibility and the Bottom Line, Columbia Business School Publishing, New York 2008.
  4. Hess D.,The Three Pillars of Corporate Social Reporting As New Governance Regulation: Disclosure, Dialogue, and Development, "Business Ethics Quarterly" 2008, Vol. 18, No. 4.
  5. Kinicki A., Williams B. K., Management. A Practical Introduction, New York 2008.
  6. Koestenbaum P., Block P., Freedom and Accountability at Work: Applying Philosophic Insight to the Real World, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco 2001.
  7. Ledingham J. A.,Bruning S. D., Relationship Management in Public Relations: Dimensions of an Organizational Public Relationship, "Public Relations Review" 1988, Vol. 34, No. 1.
  8. Lydenberg S., Corporations and The Public Interest. Guiding The Invisible Hand, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco 2005.
  9. MacDonald M.,Peters K., A Review of Corporate Sustainability Reporting, Sustainability Reporting Program, www.sustreport.org
  10. Makower J., Beyond the Bottom Line: Putting Social Responsibility to Work for Your Business and the World, Simon & Schust, New York 1994.
  11. Mitarai F., The Kyosei Philosophy and CSR, [w:] The ICCA Handbook on Corporate Social Responsibility, red. J. Hennigfeld, M. Pohl, N. Tolhurst, John Wiley&Sons, Chichester 2006.
  12. Moller K., Erdal Т., Corporate responsibility towards society: A local perspective, European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, Dublin 2003.
  13. Schäfer H., Beer J., Zenker J., Fernandes P., Who is who in Corporate Social Responsibility Rating?, Bertelsmann Stiftung, Bertelsmann Foundation, Stuttgart 2006.
  14. Tsoutsoura M., Corporate Social Responsibility and Financial Performance, Haas School of Business, University of California, Berkeley 2004.
  15. de Woot P., Should Prometheus Be Bound?: Corporate Global Responsibility, Palgrave Macmillan, Basingstoke - New York 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu