BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jęczmyk Anna (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), Tworek Natalia (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Tytuł
Wpływ produktów regionalnych na atrakcyjność turystyczną obszarów wiejskich
The Influence of Regional Products on Tourist Attractiveness of Country Areas
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, T. 11, z. 4, s. 129-132, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Agroturystyka, Obszary wiejskie, Atrakcyjność turystyczna, Produkty regionalne
Agrotourism, Rural areas, Touristic attractiveness, Regional product
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Ochrona produktów regionalnych i tradycyjnych wpływa na zwiększenie atrakcyjności turystycznej obszarów wiejskich, a ich produkcja może stanowić istotne źródło dochodów dla lokalnych społeczności. Tradycyjne, regionalne produkty są doskonałą wizytówką regionu. Przedstawiono wyniki badań, których celem było ukazanie możliwości uatrakcyjnienia oferty agroturystycznej przez oferowanie turystom produktów regionalnych w gospodarstwach agroturystycznych. (abstrakt oryginalny)

The protection of regional and traditional products influences on enlargement of the tourist country areas attractiveness, and their production can become the essential source of benefits for local communities. The traditional, regional products are the perfect visiting-card of the region. The article shows the results of the investigation which aim was to introduce the possibility of making the agritourist offer more attractive giving the tourists the regional products on agritouristic farms. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Orłowski D., Woźniczko M. 2007: Edukacyjne znaczenie skansenów w propagowaniu tradycji kulinarnych w turystyce wiejskiej. [w:] Turystyka wiejska a edukacja, różne poziomy, różne wymiary, Sikora J. (red. nauk.). Wydawnictwo Akademii Rolniczej, Poznań, s. 228-241.
  2. Pender L., Sharpley R. 2008: Zarządzanie turystyką. Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Russak G. 2005: Idea produktów regionalnych i lokalnych w Unii Europejskiej. [w:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, Gąsiorowski M. (red. nauk). Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, s. 61-67.
  4. Swulińska-Katulska A., Szuber M. 2006: Znaczenie produktów regionalnych w rozwoju regionów i lokalnych społeczności na przykładzie Włoch. [w:] Problemy zarządzania. Zarządzanie rozwojem regionalnym i lokalnym, Wiatrak A.P. (red. nauk.). Wyd. Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa, nr 3(13), s. 121-135.
  5. Zielaś A. 2000: Metody statystyczne. PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu