BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozłowski Andrzej J. (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Rola turystyki w rozwoju gmin wiejskich Warmii i Mazur
The Role of Tourism in the Development of Rural Communities of Warmia and Mazury Province
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, T. 11, z. 4, s. 158-163, tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Obszary wiejskie, Infrastruktura turystyczna, Rozwój lokalny, Rozwój turystyki
Tourism, Rural areas, Tourism infrastructure, Local development, Tourism development
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Mazury, Warna
Varna
Abstrakt
Turystyka jest ważną dziedziną gospodarki, a tym samym istotnym czynnikiem rozwoju lokalnego. Wpływa na wzrost dochodów ludności i rozwój lokalny. W gminach, w których rozwinęła się turystyka, można zaobserwować wzrost wpływów z podatku od nieruchomości i wydatków inwestycyjnych poprawiających infrastrukturę komunalną. Wykorzystanie przez gminy szansy, jaką daje rozwój turystyki, jest podstawowym problemem podjętym w artykule. W celu zdiagnozowania problemu przeprowadzono badania budżetów samorządów gminnych Warmii i Mazur. (abstrakt oryginalny)

Tourism is an important branch of economy and therefore significant factor of local economy development and also source of growing inhabitant's incomes. In community where tourism increased, we can observe rising incomes from real estate tax and capital expenditures on local infrastructure. In order to analysis how communities take advantages of tourism to achieve their economic development there were conducted researches of Warmia and Mazury communities budgets. The results are presented in the article. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. 2004: Marketing w turystyce. PWN, Warszawa, 18.
  2. Gaworecki W. 2003: Turystyka. PWE, Warszawa, 242.
  3. Łaguna M. 2002: Marketing w praktyce. Wyd. UWM, Olsztyn, 13-14.
  4. Marcinkiewicz C. 2001: Marketing usług turystycznych. WWZPCz, Częstochowa, 7.
  5. Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015. 2008: Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa.
  6. Morze M. 2007: Turystyka w województwie warmińsko-mazurskim w 2006 r. Urząd Statystyczny w Olsztynie, Olsztyn.
  7. Nowakowska A. 1989: Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania ruchu turystycznego w układach przestrzennych. Monografie, nr 88. Rozprawa habilitacyjna, AE, Kraków, 20-21.
  8. Panasiuk A. 2006: Marketing usług turystycznych. PWN, Warszawa, 25.
  9. Rocznik Statystyczny Rolnictwa i Obszarów Wiejskich. 2007: GUS, Warszawa.
  10. Rolnictwo w 2006 r. 2007: GUS, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu