- Autor
- Kozłowski Andrzej J. (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
- Tytuł
- Rola turystyki w rozwoju gmin wiejskich Warmii i Mazur
The Role of Tourism in the Development of Rural Communities of Warmia and Mazury Province - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, T. 11, z. 4, s. 158-163, tab., bibliogr. 10 poz.
- Słowa kluczowe
- Turystyka, Obszary wiejskie, Infrastruktura turystyczna, Rozwój lokalny, Rozwój turystyki
Tourism, Rural areas, Tourism infrastructure, Local development, Tourism development - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Mazury, Warna
Varna - Abstrakt
- Turystyka jest ważną dziedziną gospodarki, a tym samym istotnym czynnikiem rozwoju lokalnego. Wpływa na wzrost dochodów ludności i rozwój lokalny. W gminach, w których rozwinęła się turystyka, można zaobserwować wzrost wpływów z podatku od nieruchomości i wydatków inwestycyjnych poprawiających infrastrukturę komunalną. Wykorzystanie przez gminy szansy, jaką daje rozwój turystyki, jest podstawowym problemem podjętym w artykule. W celu zdiagnozowania problemu przeprowadzono badania budżetów samorządów gminnych Warmii i Mazur. (abstrakt oryginalny)
Tourism is an important branch of economy and therefore significant factor of local economy development and also source of growing inhabitant's incomes. In community where tourism increased, we can observe rising incomes from real estate tax and capital expenditures on local infrastructure. In order to analysis how communities take advantages of tourism to achieve their economic development there were conducted researches of Warmia and Mazury communities budgets. The results are presented in the article. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Altkorn J. 2004: Marketing w turystyce. PWN, Warszawa, 18.
- Gaworecki W. 2003: Turystyka. PWE, Warszawa, 242.
- Łaguna M. 2002: Marketing w praktyce. Wyd. UWM, Olsztyn, 13-14.
- Marcinkiewicz C. 2001: Marketing usług turystycznych. WWZPCz, Częstochowa, 7.
- Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015. 2008: Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa.
- Morze M. 2007: Turystyka w województwie warmińsko-mazurskim w 2006 r. Urząd Statystyczny w Olsztynie, Olsztyn.
- Nowakowska A. 1989: Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania ruchu turystycznego w układach przestrzennych. Monografie, nr 88. Rozprawa habilitacyjna, AE, Kraków, 20-21.
- Panasiuk A. 2006: Marketing usług turystycznych. PWN, Warszawa, 25.
- Rocznik Statystyczny Rolnictwa i Obszarów Wiejskich. 2007: GUS, Warszawa.
- Rolnictwo w 2006 r. 2007: GUS, Warszawa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol