BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stalmach Robert (Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie)
Tytuł
Perspektywy wykorzystania narzędzi marketingu mobilnego
Prospects for the Use of Mobile Marketing Tools
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2010, nr 10, s. 19-28, rys., bibliogr. 15 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Marketing mobilny, Nowe technologie, Rozwój technologiczny, Technologie mobilne
Mobile marketing, High-tech, Technological development, Mobile technologies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Marketing mobilny ma kilka niezaprzeczalnych zalet w stosunku do innych kanałów komunikacji, takich jak interaktywność, dotarcie lokalizowane i impulsowość (spontaniczność). Niemniej telefon komórkowy i inne urządzenia przenośne są dla użytkowników przedmiotami osobistymi, w których niechętnie widzą oni ingerencję z zewnątrz. Wyzwaniem dla branży jest więc dobre zrozumienie ograniczeń związanych z tą formą komunikacji. Czynniki specyficzne dla m-marketingu to m.in. profil odbiorcy, kontekst i motywacje użytkownika 'w ruchu'. (abstrakt oryginalny)

Mobile marketing has some undeniable advantages over other communication channels, such as interactivity, location based services and impulsiveness (spontaneity). However, a cell phone and other mobile devices are treated by users as personal devices in relation to which they are reluctant to see the interference from outside. The challenge for the industry is therefore a good understanding of the restrictions associated with this form of communication. Factors specific to m-marketing include inter alia profile of the recipient, the context and motivations of the user ,in motion'. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Angell M., Mobilemarketers eyes ways to connect with wireless users, Investor's Business Daily, September 16, 2005
  2. Banerjee S., Dholakia R.R., Mobile Advertising: Does Location Based Advertising Work?, International Journal of Mobile Marketing, December 2008, vol 3, no 2, s 68-74
  3. de Mooij M., Hofstede G., Convergence and Divergence in consumer behaviour: Implications for international retailing, Journal of Retailing, Vol 78 (1), 2002, s. 61-69
  4. Dholakia R., Dholakia N., Mobility and markets: emerging outlines of m-commerce, Journal of Business Research, vol.57 (12), 2004, s 1391-1396
  5. Gomam-Kinsey C., Communicating for a new age, Strategic Communication Management, 10(5), 2006, s 8-9
  6. Kalakota R., Robinson M., M-Business: The Race to Mobility, New York, McGraw-Hill, 2002
  7. Korgaonkar P.K., Wolin L.D., A multivariate analysis of Web Usage, Journal of Advertising Research, 38(2), s 53-68
  8. Kaye B.K., Uses and gratifications of the Worl Wide Web: From couch potato to Web Potato, The New Jersey Journal of Communication , 6(1), s. 20-40
  9. Ktoridou D., Epaminonda E., Kaufmann H.R., Technological Challenges and Consumer Perceptions of the Use of Mobile Marketing: Evidence from Cyprus, International Journal of Mobile Marketing, December 2008, vol 3, no 2, s 34-43
  10. Leung L, Wei R., More than just talk on the move: Uses and Gratifications of the Cellular Phone, Journalism and Mass Communication Quarterly, 77(2), s. 305-320
  11. Mallat N., Rossi M., Tuunainen V.K., Mobile banking services, Communications of the ACM, 47 (5)
  12. O'Hara K., Perry M., User centered opportunities for supporting consumer behaviour through handheld and ubiquitous computing, http://www.computer.org/portal/web/csdl/abs/proceedings/hicss/2003/1874/09/187490293aabs.htm
  13. Papacharissi Z., Rubin A.M., Predictors of Internet Use, Journal of Broadcasting &Electronic Media, 44(2), s. 170-195
  14. Pedersen P.E., Methlie L.B., Understanding mobile commerce end-user adoption; a triangulation perspective and suggestions for exploratory service evaluation framework, http://www.computer.org/portal/web/csdl/abs/proceedings/hicss/2002/1435/03/14350086abs.htm
  15. Stafford F.T., Stafford M.R., Schade L.L., Determining uses and gratifications for the Internet, Decision Sciences, 35 (2), s. 264
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu