BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Oleniuch Iwona (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
Tytuł
Ocena skuteczności promосji podkarpackiej żywności tradycyjnej
Estimation of Promotion Effectiveness of Traditional Food Products from Podkarpacie Region
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, T. 11, z. 4, s. 228-233, tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Produkty żywnościowe, Promocja produktu, Produkty regionalne, Rozwój regionalny
Food products, Product promotion, Regional product, Regional development
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Podkarpacie
Subcarpathian Region
Abstrakt
Przedmiotem badań była ocena skuteczności promocji tradycyjnych produktów żywnościowych Podkarpacia na podstawie stanu wiedzy i opinii konsumentów z regionu. Badania przeprowadzono w styczniu 2008 r. na próbie 400 respondentów. Analizy wykazały, że przeciętny konsument posiada niski poziom wiedzy na temat kategorii "tradycyjny produkt żywnościowy" i że jest to wiedza nieuporządkowana i powierzchowna. Przeważał brak umiejętności właściwego zdefiniowania pojęcia i przytoczenia przykładów takiej żywności. Generalnym wnioskiem z badań jest niska skuteczność promocji i konieczność jej zintensyfikowania. (abstrakt oryginalny)

The aim of the research was to analyze the effectiveness of appointed forms of promoting traditional food products. The conclusions were drawn on the basis of survey done in January 2008. Questionnaires were filled in by 400 consumers from the whole province. The research shows that an average customer has a difficulty defining what a traditional food product is. Knowledge of the issue is not sufficient and chaotic. The research proves that promotion of traditional food products is not effective as it seems. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borowska A. 2007: Postawy konsumentów wobec produktów. Agro-Smak, nr 9. s. 4-5.
  2. Skoczylas D. 2007: Działalność samorządu województwa podkarpackiego w kreowaniu rynku produktów wysokiej jakości. Referat z konferencji "Rynek tradycyjnej żywności o uznanej jakości". Ożarów Mazowiecki 10-11.12.
  3. Wniosek o rejestrację nazwy Oscypek jako chronionej nazwy pochodzenia (ChNP). Dz.U. C 189 z 02.08.2006.
  4. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 127/2008 z dnia 13 lutego 2008 r. rejestrujące w rejestrze chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych nazwę Oscypek (ChNP). Dz.U. L 40 z 14.02.2008.
  5. Zarząd Województwa Podkarpackiego 2006: Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego 2007-2020.2006: Rzeszów, s.78-80.
  6. Zarząd Województwa Podkarpackiego 2007: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. 2007: Rzeszów, s. 17, 32.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu