BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ziajka Stefan (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Edukacja towaroznawcza dla gospodarki
Education in Commodity Science for Economy
Źródło
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2013, nr 2, s. 13-18, bibliogr. 14 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Edukacja, Umiejętności pracownicze
Commodity science, Education, Employee skills
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Studia towaroznawcze są interdyscyplinarne i wymagają wiedzy oraz umiejętności, które pozwolą zająć się towarem dowolnej branży na każdym etapie cyklu życia produktu. Po przemianie ustrojowej towaroznawstwo podlegało i podlega znacznym zmianom, a to pociąga za sobą konieczność zmian w edukacji. Jest duże prawdopodobieństwo, że każdy towaro­znawca, częściej niż w innych branżach, musi być przygotowany do wielokrotnej zmiany miejsca pracy, a nawet zawodu. Stąd też edukacja towaroznawcza winna również uwzględnić ukształtowanie sylwetki na wysokim poziomie intelektualnym o ciekawej osobowości z nawykami ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności. Aspekty te powinny być uwzględnione w kształceniu oraz przygotowaniu zawodowym towaroznawców. (abstrakt oryginalny)

Commodity sciences is interdisciplinary and requires knowledge and skills which make it possible to handle commodity of any type and at any stage of its life cycle. With the collapse of communism in Poland, commodity science has undergone major changes which in turn require further modifications within the education system. It is very likely that every commodity scientist, often more frequently than in other areas, needs to be prepared for multiple changes of a work places and even the profession itself. That is why commodity education should take into consideration creating an individual who is highly developed intellectually, with an interesting personality and a well-embedded desire for continuous acquisition of new knowledge and skills. It is advisable for these to be taken into consideration whenever designing the curriculum and training future commodity scientists. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anonymos (2012) Towaroznawstwo - recenzja kierunku http://porteuropa.eu/praca/ farmacja-i-towaroznawstwo,5006
  2. Bednarczyk H., Woźniak I., Kwiatkowski S.M. (2000) Krajowe standardy kwalifikacji zawodowych. Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
  3. Borowska A. (2004) Kształcenie dla przyszłości. Wydawnictwo Akademickie Żak.
  4. Buzan T., Buzan B. (2007) Mapy twoich myśli. Wydawnictwo Aha. BBC
  5. Covey S.R. (1997) Zasady działania skutecznego przywódcy. Wydawnictwo Medium, Warszawa.
  6. Delors J. (1998) Edukacja - jest w niej ukryty skarb. Raport Międzynarodowej Komisji ds. spraw edukacji dla XXI wieku. Wydawnictwo Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Warszawa.
  7. Drucker P.F. (1999) Społeczeństwo prokapitalistyczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  8. Dryden G., Vos J. (2003) Rewolucja w uczeniu. Wydawnictwo Zysk i S-ka.
  9. Faure E. (1975) Uczyć się aby być. PWN, Warszawa.
  10. Januszek H., Sikora J. (2000) Podstawy socjologii. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  11. PN-EN ISO 19011 -2012.
  12. Praca zbiorowa (2010) Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa.
  13. Tokarski J. (red. nauk.) (1980) Słownik wyrazów obcych. PWN, Warszawa.
  14. Strojny M. (2000) Zarządzanie wiedzą, www.free.net.pl/ mystrojny.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-747X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu