BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gałuszka Patryk (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wykorzystanie sieci przez wirtualne wytwórnie muzyczne
Using Networks by Virtual Record Labels
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2010, nr 10, s. 69-75, tab., bibliogr. 11 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Internet, Marketing internetowy, Przemysł muzyczny, Rynek muzyczny, Rynek fonograficzny, Badania empiryczne, Wyniki badań
Internet, e-marketing, Music industry, Music market, Phonographic market, Empirical researches, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł prezentuje wyniki badań empirycznych dotyczących wykorzystania Internetu przez wirtualne wytwórnie muzyczne (tzw. netlabels). Pierwsza część tekstu ukazuje stosunek tradycyjnych firm fonograficznych do Internetu. Druga część artykułu definiuje wirtualne wytwórnie muzyczne, a trzecia pokazuje jak wykorzystują one sieć do promocji i dystrybucji swoich produktów. (abstrakt oryginalny)

Article presents results of empirical research on the use of the Internet by virtual record labels (netlabels). First part of the article briefly shows reaction of traditional record labels to the Internet. Second part of the article defines virtual record labels, while third part shows the ways in which they use the Internet to promote and distribute their products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Benkler, Y., The wealth of networks: how social production transforms markets and freedom, Yale University Press, 2006, New Haven.
  2. Bennett, A. & Peterson, R.A., Music scenes, Vanderbilt University Press, 2004, Nashville.
  3. Burkart, P., Loose Integration and the Popular Music Industry, Popular Music and Society, 28 (4), 2005, 489-500.
  4. Burkart, P., & McCourt, Т., Digital Music Wars. Ownership and Control of the Celestial Jukebox, Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2006, Lanham, Boulder, New York, Toronto, Oxford.
  5. Chaciński, B., Jest życie po płycie, Polityka nr 6 (2793), 2011, 72-74.
  6. Gałuszka, P., Wykorzystanie różnych form promocji przez branżę fonograficzną w Polsce, •Marketing i Rynek, 04/2008, 19-24.
  7. Gałuszka, P., Attitudes of Polish Record Labels Towards the Digital Music Market, Economics and Organization of Enterprise, 4(2), 2009, 37-51.
  8. IFPI, Digital Music Report 2011, 2011, Dostęp 20.02.2011: http://www.ifpi.org/content/library/DMR2011.pdf
  9. Leyshon, A., Time - space (and digital) compression: software formats, musical networks, and the reorganisation of the music industry. Environment and Planning A, 33(1), 2001, 49-77.
  10. Michels, A., Netlabels. Soziale Netze On- und Offline, Netaudio Berlin, 2009, Berlin.
  11. Phlow Magazine, Our Netlabel Definition, 2009, Dostęp 20.02.2011: http://www.phlow.de/netlabels/index.php/Main_Page
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu