BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bilińska-Reformat Katarzyna (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Strategie marketingowe organizacji wielkopowierzchniowych w Polsce a budowa relacji z rynkiem na przykładzie sieci Tesco
The Marketing Strategies of Large Stores in Poland and Building Customer Relations on the Example of Tesco
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2007, nr 12, s. 24-31, tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: w kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej. T. 1
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Hipermarkety, Handel
Marketing strategy, Hypermarkets, Trade
Uwagi
streszcz., summ..
Firma/Organizacja
TESCO (Polska) Sp. z o.o.
Abstrakt
Zakres przedmiotowy artykułu stanowią działania związane z planowaniem strategii działania typowych dla organizacji wielkopowierzchniowych. Celem artykułu jest identyfikacja działań związanych z planowaniem strategii marketingowych organizacji wielkopowierzchniowych w Polsce na potrzeby budowy relacji z rynkiem docelowym. Dla weryfikacji założenia artykułu i realizacji założonego w nim celu, posłużono się metodą case-study gdzie za wzorzec, najlepszą praktykę gospodarczą przyjęto sieć Tesco, działającą w skali międzynarodowej. Pozwoliło to na obserwację działań typowych dla planowania strategii w skali globalnej oraz jej dopasowywania do warunków lokalnych, w tym przypadku rynku polskiego(abstrakt oryginalny)

The article focuses on the issues that refer to the mechanisms and grounds of developing the marketing strategies of large selling area chain stores. These companies are operating in more difficult market conditions then even before. The thesis of this paper is to show that the application of marketing strategy (especially each marketing tool, which is used by them) is critical to their future in the competitive market. The purpose of the present article is to identify marketing strategies used by large selling area subjects in Poland for developing relations with target market, as well as to show their theoretical grounds of developing. Tesco in used as an example here.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Domański T., Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa 2005.
  2. Szulce H., Struktury i strategie w handlu. PWE, Warszawa 1998.
  3. Zarządzanie marketingowe. Istota Koncepcje Problematyka. Podstawy zarządzania marketingowego. Red. L.Żabiński. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 1998.
  4. Rószkiewicz M., Wokół paradygmatu behawioralnego zachowań ekonomicznych. Marketing i Rynek 2006, nr 9, s. 2.
  5. www.tesco.pl
  6. Ranking największych pięciuset przedsiębiorstw działających w Polsce. Rzeczpospolita z dnia 26.04.2006.
  7. Ranking największych pięciuset przedsiębiorstw działających w Polsce. Polityka z dnia 22.04.2006.
  8. Styczek D., Hiper będzie super. Ozon 2006 nr 27 (64), s. 22-25.
  9. www.hipermarkety.republika.pl
  10. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1998.
  11. Globalne, czyli takie same. Handel 2005 nr 2, s. 18.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu