BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Surma Jerzy (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Wybrane problemy wspierania decyzji strategicznych w małych i średnich przedsiębiorstwach
Selected Problems of Strategic Decision Support for Small and Medium Sized Enterprises
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2010, nr 8, s. 86-93, rys., bibliogr. 7 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Decyzje strategiczne, Zarządzanie strategiczne
Small business, Strategic decisions, Strategic management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Praktyka zarządzania strategicznego pokazuje, że zarządzający są mocno ograniczeni co do racjonalności podejmowanych decyzji szczególnie w sytuacji dużej złożoności i niepewności. W takich sytuacjach dobrą praktyką jest odwoływanie się do wnioskowania przez analogię. W tym kontekście badania jakościowe, ukierunkowane na wspieranie decyzji strategicznych w małych i średnich przedsiębiorstwach, zostaną w tym artykule przedstawione. (abstrakt oryginalny)

The practice of strategy management proves that when the management board is strongly limited in its capacity to take rational actions, specifically in the context of great decision complexity and uncertainty, it is good practice to refer to experience through reasoning by analogy. In this paper we would like to concentrate on supporting strategic decisions for SMEs in turbulent environments. The qualitative research in this in this important management problem is presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aamodt A., Plaza E., Case Based Reasoning: Foundational Issues, Methodological Varnations, and System Approaches, "AI Communications", IOS Press, 1994, vol. 7.
  2. Gavetti, G., Levinthal, D., Rivkin, J., Strategy Making in Novel and Complex Worlds: The Power of Analogy, "Strategic Management Journal", 26, 2005, s. 691-712.
  3. Gibcus P., Vermeulen P.A.M., Jong J.P.J., Strategic decision making in small firms: a taxonomy of small business owners, "International Journal of Entrepreneurship and Small Business", 7(1), 2009, s. 74-91.
  4. Gilboa I., Schmeidler D., A Theory of Case-Based Decisions, Cambridge University Press, Cambridge 2001.
  5. Hullermeier E., Case-based approximate reasoning, Springer Verlag, Dordrecht 2007.
  6. Surma J., Rola analogii w podejmowaniu decyzji strategicznych w zarządzaniu strategicznym małymi l średnimi przedsiębiorstwami, Oficyna Wydawnicza, SGH, Warszawa 2010.
  7. Watson I., Applying Case-Based Reasoning: Techniques for Enterprise Systems, Morgan Kaufmann, San Francisco 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu