BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jasiak Liwia
Tytuł
Mobilność społeczna konsumentów
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Warsztaty doktoranckie' 10. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia, 2011, s. 142-148, bibliogr. poz. 7, rys.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie, Status społeczny, Mobilność ludności, Ruchliwość społeczna
Consumer behaviour, Consumer decision, Social status, Population mobility, Social mobility
Abstrakt
Mobilność społeczna jest rozumiana jako przemieszczanie się jednostki bądź grupy w układzie poziomym i (lub) pionowym w hierarchii społecznej. Dynamika przesunięć pozycji w społeczeństwie jest uzależniona od wielu czynników, np. dochodów, wykonywanego zawodu, wykształcenia, determinujących pozycję w danym układzie hierarchii społeczeństwa. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie procesów mobilności społecznej oraz określenie wpływu przemieszczania się w hierarchii na podejmowane decyzje nabywcze konsumentów. Opracowanie składa się z dwóch części. W pierwszej części dokonano przeglądu problematyki mobilności społecznej. Część druga zawiera determinanty określające decyzje nabywcze konsumentów wobec ich mobilności. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bauman Z.: Konsumenci w społeczeństwie konsumentów. Cykl wykładów dziekańskich "Gospodarka i społeczeństwo". Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.
  2. Brèmond A., Couet J.-F., Davie A.: Kompendium wiedzy socjologii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  3. Czubowicz P.: Konsument - człowiek XXI wieku, http://www.wiadomosci24.pl/artykul/konsument_człowiek_xxi_wieku_86629-2--1-a.html.
  4. Januszek H., Sikora J.: Podstawy socjologii. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2008.
  5. Solomon M.R.: Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  6. Szczepański J.: Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji. PWE, Warszawa 1981.
  7. Sztompka P.: Socjologia, analiza społeczeństwa. Wydawnictwo Znak, Kraków 2005.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu