BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marona Bartłomiej (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Głuszak Michał (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Nalepka Adam (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Investment Attractiveness of Polish Cities in the Context of Local Governments' Attitude towards Investors
Atrakcyjność inwestycyjna polskich miast w kontekście aktywności samorządu terytorialnego wobec inwestorów
Źródło
Świat Nieruchomości, 2012, nr 4(82), s. 32-37, fot., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Atrakcyjność inwestycyjna, Samorząd terytorialny, Projekty inwestycyjne, Bariery inwestycji
Investing attractiveness, Local government, Investment project, Investment barriers
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Identyfikacja barier, które wpływają na opóźnianie lub wręcz uniemożliwianie realizacji projektów inwestycyjnych w poszczególnych miastach jest warunkiem koniecznym do określenia niezbędnych działań, pozwalających usprawniać funkcjonowanie jednostek administracji publicznej w zakresie współpracy z inwestorami. Bariery te w dużej części tworzone są przez same gminy, przy czym intensywność ich występowania jest bardzo różna, sprawiając, że aktywność inwestycyjna poszczególnych miast, a co za tym idzie również ich atrakcyjność jest różnie oceniana. Prezentowany artykuł skupia się na analizie barier w realizacji projektów inwestycyjnych w Polsce i to tylko tych na które gmina (ewentualnie miasto na prawach powiatu) może bezpośrednio oddziaływać. (abstrakt oryginalny)

It is absolutely essential to identify the barriers which hinder the realization of investment projects in certain cities or even make it impossible, in order to specify the activities necessary for streamlining the performance of public administrative units in the area of cooperation with investors. Those barriers are, to a great extent, created by gminas themselves and their diversified intensity influences the assessment of the investment climate in the towns, thus also the attractiveness of the places. The focus of this article is to analyze barriers in investment projects in Poland, but only the ones which depend on district authorities, i.e. which can be directly influenced by those authorities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Analiza stanu i uwarunkowań prac planistycznych w gminach na koniec 2010 roku, Polska Akademia Nauk, Warszawa 2012.
  2. Atrakcyjność inwestycyjna województw oraz podregionów Polski 2011, praca zbiorowa pod redakcją M. Nowickiego, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2011.
  3. Bariery w napływie bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski, Polska Agencja Informacji i Inwestycji zagranicznych, Warszawa grudzień 2011.
  4. Bogucki K, Instytucjonalne uwarunkowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce, 2007.
  5. Doing Business 2012. Doing business in a more transparent world. The World Bank, IFC.
  6. Gospodarka regionalna i lokalna w Polsce. Czynniki i bariery. Red. naukowa Z. Strzelecki. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2011.
  7. Kania K., Marona B., Bariery w prowadzeniu działalności land deweloperskiej na przykładzie Krakowa, [w:] Stan i tendencje rozwoju rynku nieruchomości, (pod red. H. Gawrona), "Zeszyty Naukowe" Poznań 2011, Nr 192.
  8. Lizińska W., Nazarczuk J., Działania władz lokalnych gmin województwa Warmińsko-Mazurskiego w aspekcie przyciągania inwestorów zewnętrznych, Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Roczniki Naukowe, tom X, zeszyt 2, 2008.
  9. Noworól A., Bariery rozwoju lokalnego w Polsce, "Zeszyty Naukowe. Współpraca dla rozwoju. Samorząd terytorialny jako reżyser lokalnego rozwoju. Polityka społeczna jako instrument rozwoju", 1/2008.
  10. Raport o stanie i uwarunkowaniach prac planistycznych w gminach, Departament Gospodarki Przestrzennej Ministerstwa Infrastruktury, dokument elektroniczny.
  11. Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., wyd. IV poszerzone, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  12. TOP promocji polskich miast i regionów w opinii szefów biur promocji, Best PLACE - Europejski Instytut Marketingu Miejsc, grudzień 2010.
  13. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. 1960 Nr 30 Poz. 168 z późn. zm.).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-8841
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.14659/worej.2012.82.05
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu