BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kotas Maria
Tytuł
Kultury organizacyjne nastawione na społeczną odpowiedzialność biznesu
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Warsztaty doktoranckie' 10. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia, 2011, s. 182-192, bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacyjna, Odpowiedzialność przedsiębiorstwa
Organisational culture, Enterprise responsibility
Abstrakt
Problematyka kultury organizacyjnej w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu rozpatrywana może być wieloaspektowo. Z jednej strony jest ona jednym z wewnętrznych czynników powstania i rozwoju koncepcji CSR, z drugiej zaś - może dojść do sytuacji, w której pod wpływem realizowania idei społecznie odpowiedzialnego biznesu ukształtowane zostaną niektóre elementy kultury organizacyjnej. W tym przypadku CSR stanie się czynnikiem powodującym zmiany. Taka sytuacja może wystąpić wówczas, gdy zasady społecznej odpowiedzialności biznesu są już wdrożone i przez pewien czas funkcjonują w organizacji. Aspekt kultury organizacyjnej nastawionej na społeczną odpowiedzialność biznesu jest głównym przedmiotem tego artykułu. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. PWE 2009.
  2. Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. PWE, Warszawa 1985.
  3. Armstrong M.: Jak być lepszym menedżerem. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
  4. Cameron K., Quinn R.E.: Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana: model wartości konkurujących. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  5. Hoivik H.: Społeczna odpowiedzialność korporacji - wyzwania stojące przed uniwersalnymi standardami korporacyjnej uczciwości. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2003.
  6. Hopkins M.: Corporate Social Responsibility and International Development. Earthscan, London 2007.
  7. Korpus J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2006.
  8. Kotler P., Lee N.: Corporate Social Responsibility. Wiley Publisher 2005.
  9. Kowalczyk J.: Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją. CeDeWe, Warszawa 2009.
  10. Laszlo C.: Firma zrównoważonego rozwoju. Studio Emka, Warszawa 2008.
  11. Lewicka-Strzałecka A.: Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2006.
  12. Łucewicz J.: Organizacyjne zachowania człowieka. Prace aukowe Akademii Ekonomicznej, nr 806, Wrocław 1999.
  13. Mullerat R., Brennan D.: Corporate Social Responsibility. Kluwer Law International 2005.
  14. Nakonieczna J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Difin, Warszawa 2008.
  15. Paliwoda-Matiolańska A.: Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
  16. Pawlak Z.: Personalna funkcja firmy. Procesy i procedury kadrowe. Poltext, Warszawa 2003.
  17. Rocé J.J.: Responsabilité Social de l'entreprise. De Boeck Université 2006.
  18. Rojek-Nowosielska M.: Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2006.
  19. Rybak M.: Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa 2004.
  20. Schein E.: Organizational Culture and Leadership. Jossey Bass, San Francisco 1992.
  21. Sikorski C.: Kultura organizacyjna instytucji. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1990.
  22. Sims R.: Ethics and Corporate Social Responsibility. Greenwood Publishing Group 2003.
  23. Szczepański J.: Elementarne pojęcia psychologii. PWN, Warszawa 1972.
  24. Tremblay D., Rolland D.: Responsabilité socjale d'entreprise et finance. Presses de l'Université du Québec 2003.
  25. Zbiegień-Maciąg L.: Kultura w organizacji. PWN, Warszawa 2002.
  26. Żemigała M.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu