BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sidorkiewicz Marta (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Ekologiczne aspekty w ofercie hoteli biznesowych
Environmental Aspects of Business Hotels' Offer
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2012, nr 1(17), s. 47-55
Scientific Journal. Economic Problems of Tourism
Słowa kluczowe
Ekologia, Hotelarstwo, Usługi hotelowe
Ecology, Hotel industry, Hotel services
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Rozwój współczesnej turystyki, opartej na poszanowaniu środowiska naturalnego, jest nieodzownie związany z ekologią, która odnosi się do struktury i funkcjonowania przyrody, badania oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem, wpływu działalności człowieka na środowisko, a przede wszystkim poszukiwania metod zapo-biegania wyniszczeniu środowiska. Celem artykułu jest przedstawienie teoretycznych aspektów hoteli prowadzących działalność w zakresie turystyki biznesowej oraz przeanalizowanie oferty obiektów przez pryzmat ochrony środowiska naturalnego. Artykuł składa się z trzech części me-rytorycznych, wstępu oraz zakończenia. Pierwsza część referatu dotyczy podstawowych zagadnień związanych z turystyką biznesową, druga natomiast - charakterystyki hoteli biznesowych. W ostatniej części referatu opisano ekologiczne aspekty w ofercie hoteli świadczących usługi na rzecz turystów biznesowych.(abstrakt oryginalny)

The contemporary tourism based on the principles of sustainable development is indispensably connected with ecology. The scientific scope of ecological research com-prises structures of surrounding wildlife together with their functions, the correlation between organisms and their habitat, the influence of human activity on the environ-ment. The main focus of the science, however, is placed on seeking new methods of protecting and preserving the environment. The article presents theoretical aspects of the hotels that cater to business travelers and analyses business hotels‟ offers with regard to the concept of sustainable develop-ment and environment protection. The paper consists of three theoretical parts, introduc-tion and conclusion. The first part introduces basic terms and concepts connected with business tourism. The second part characterizes business hotels. Finally, in the last part of the article the author discusses offers of business hotels focusing on their incorpora-tion of principles of environmental responsibility.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kompendium wiedzy o turystyce, ed. G. Gołembski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002, p. 31.
  2. K. Celuch, Definicje i interpretacje pojęć, in: Turystyka biznesowa. Produkt i promocja, Warszawa 2005, publikacja w formie CD.
  3. T. Łobożewicz, G. Bińczyk, Podstawy turystyki, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2001, p. 181.
  4. Nowy Incentive w Polsce, ed. A. Świątecki, Wydawnictwo ELEKT Business Service & Travel, Warszawa 2005, p. 51.
  5. Badanie pilotażowe rynku turystyki biznesowej (MICE) (województwo wielkopolskie). Metodologia oraz raport z badania, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2008,p.6
  6. T. Łobożewicz, G. Bińczyk G., op. cit., p. 181.
  7. Wybrane aspekty obsługi ruchu turystycznego, ed. B. Meyer, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, p. 50.
  8. R. Davidson, B. Cope, Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2003, p. 10.
  9. A. Kowalczyk, Geografia hotelarstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2001, p. 88.
  10. Hotels - facilities having at least 10 rooms, with the majority of places in single and double rooms, providing a wide range of services connected with the stay of clients; Source: Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, DzU 2004, nr 223.
  11. Standard - set of norms, practices, requirements and quality characteristics adopted for a specific target group: E. Mitura, E. Koniuszewska, Ekonomika i organizacja pracy w hotelarstwie, Difin, Warszawa 2006, p. 42.
  12. Załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r., DzU 2006, nr 6, poz. 29
  13. Cz. Witkowski, Hotelarstwo. Część I. Podstawy hotelarstwa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2002, pp. 70-71.
  14. I. Sokołowska, Turystyka biznesowa - polska specjalność w ocenie Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, in: Turystyka biznesowa. Produkt i promocja...
  15. Acronym for meetings, incentives, conferences and exhibitions.
  16. www.e-konferencje.pl, 20.07.2009.
  17. Hotels of the Starwood chain can be taken as examples: Sheraton hotels in Warsaw, Krakow and Poznan as well as The Westin Warsaw and Le Meridien Bristol.
  18. A. Róg-Skrzyniarz, Ekologia decyduje o wyborze hotelu, www.e-hotelarz.pl, 15.01.2011.
  19. B. Meyer, Kształtowanie układów przestrzenno-funkcjonalnych przez turystykę, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, p. 84.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu