BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wołkowicka Aleksandra (Uniwersytet Szczeciński), Dąbrowski Sławomir (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu a konkurencyjność przedsiębiorstwa
CSR - CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2012, nr 30, s. 79-89, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Makro- i mikroekonomiczne zagadnienia gospodarowania, finansowania, zarządzania
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Rozwój zrównoważony
Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainable development
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
CSR jest coraz bardziej powszechną koncepcją stosowaną przez polskie organizacje. Celem artykułu jest przybliżenie istoty koncepcji CSR oraz płynących z niej korzyści. W artykule przedstawiono wyniki badań na temat CSR przeprowadzone przez PARP.(abstrakt oryginalny)

The publication is about Corporate Social Responsibility (CSR). The activities, which today would be considered as responsible business activities started appearing a few thousand years ago but these were mere manifestations of today's structured CSR, which was created during the last century. CSR is a pro-social activity that benefits not only the business environment, but also the business itself. It is a conception where companies volunteer to participate in creating a better local society and healthier environment. In turn in the long term they can bring lasting benefits in the form of a recognizable, respected brand, increased employee satisfaction and effectiveness, as well as trust among business partners and investors. This carries a greater chance of getting the investment and opportunities for development. Corporate social responsibility has two dimensions: internal and external. Internal is responsible for management, an efficient management of resources, minimizing environmental impact. While the external dimension focuses on business relationships, business impact on the local community, human rights, concerns the protection and care of the environment. The concept of CSR has been steadily gaining popularity among both international corporations and among small and medium enterprises, as a way to gain competitive advantage. With unchanged trends, corporate social responsibility in the coming years might become a standard. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa 2001.
  2. Bierzański Z., Historia CSR, As Biznesu, http://www.asbiznesu.pl/index.php?option= com_content&view=article&id=57&Itemid=78.
  3. Chudy K., Siedlecka U., Determinanty zainteresowania CSR a konkurencyjność przedsiębiorstwa - zestawienie macierzowe. Strategie i determinanty wzrostu wartości przedsiębiorstwa, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2011.
  4. Forbes, Historia CSR, czyli jak to się zaczęło, 2011, http://www.forbes.pl/artykuly/ sekcje/baza-wiedzy-csr/historia-csr--czyli-jak-to-sie-zaczelo,3880,1 [10.04.2012].
  5. Jurski S., Sepioło M., Rola rządu w kształtowaniu konkurencyjności, Warszawa 2009, http://akson.sgh.waw.pl/sknbnk/Rola_rzadu_konkurencyjnosc.pdf.
  6. Kapitał społeczny dla gospodarki, O CSR, ISO 26000, www.odpowiedzialnafirma.pl/ocsr/ iso-26000.
  7. Komisja Europejska, Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów, Odnowiona strategia Unii Europejskiej na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Bruksela 2011, http://eur-lex.europa.eu [10.04.2012].
  8. Kroik J., Malara Z., CSR i zrównoważony rozwój w warunkach silnej konkurencji, w: Zeszyty Naukowe XXV, red. J. Kroik, Z. Malara, J. Gołota, Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe im. Adama Chętnika, Ostrołęka 2011.
  9. Ocieczek W., Gajdzik B., Kuczyńska-Chałada M., Corporate social responsibility in steelworks, Zarządzanie wartością przedsiębiorstw, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2011.
  10. Tyrakowski P., Cała prawda o polskim CSR, PARP 2012, http://www.parp.gov. pl/index/more/25845.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-4881
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu