- Autor
- Wieczorek-Szymańska Anna (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Metody pomiaru kompetencji pracowników w organizacji
Methods of Employees' Competencies Measurement - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2012, nr 30, s. 105-115, bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Makro- i mikroekonomiczne zagadnienia gospodarowania, finansowania, zarządzania
- Słowa kluczowe
- Kompetencje, Testy, System ocen
Competences, Tests, Assessment system - Uwagi
- streszcz., summ..
- Abstrakt
- Artykuł dotyczy problematyki pomiaru kompetencji posiadanych przez pracowników organizacji. Omówiono w nim cztery syntetyczne grupy metod pomiaru: testy, wywiady, ocenę wieloźródłową, Assessment & Development Center. W ramach każdej z metod wskazano jej potencjalne zalety i wady oraz określono warunki efektywnego zastosowania. (abstrakt oryginalny)
This paper discusses the problems of measuring the competencies of employees in the organization. The author presents four groups of synthetic methods of measurement: tests, interviews, multi sources assessment, Assessment & Development Center. Additionally potential advantages /disadvantages of each method and conditions for effective use of them are shown. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Adams K., Development centers, "IRS Employment Review" 1995, No. 596.
- Dipboye R.L., Wooten K., Halverson S.K., Behavioral and Situational Interviews, w: Comprehensive Handbook of Psychological Assessment, ed. by J.C. Thomas, John Wiley and Sons Inc., New Jersey 2004.
- Dubois D.D., Rothwell J.W., Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach. Od tradycyjnego działu kadr do współczesnego HR, Helion, Gliwice 2008.
- Emmons R.A., Diener E., Larsen R.J., Choice and avoidance of everyday situations and affect congruence: two models of reciprocal interactionism, "Journal of Personality and Social Psychology" 1986, No. 51.
- Filipowicz G., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa 2004.
- Garavan T.N., Morley M., Flynn M., 360 Degree Feedback: Its Role In Employee Development, "Journal of Management" 1997, Vol. 16, No. 2, MCB University Press.
- Hurley S., Application of team-based 360° feedback systems, "The Performance Management" 1998, Vol. 4, No. 5, MCB University Press.
- McCarthy A.M., Garavan T.N., 360° Feedback Process: Performance Improvement and Employee Career Development, "Journal of European Industrial Training" 2001, No. 25 (1), MCB University Press.
- Parteka A., Ocena kompetencji kluczowych dla firmy, "Manager" 2003, nr 9.
- Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
- Whiddett S., Hollyforde S., Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Zachariasz-Łobodzińska A., Badanie kompetencji. Proces doboru i oceny pracowników (3), "Personel i Zarządzanie" 2009, nr 1.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-4881
- Język
- pol