- Autor
- Pawleta Krystyna
- Tytuł
- Wykorzystanie internetu w dystrybucji ubezpieczeń
- Źródło
- Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Warsztaty doktoranckie' 10. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia, 2011, s. 277-286, bibliogr. poz. 15, rys.
- Słowa kluczowe
- Internet, Handel elektroniczny, Dystrybucja usług
Internet, e-commerce, Services distribution - Abstrakt
- Internet charakteryzuje się możliwością nawiązania kontaktu z klientem w czasie rzeczywistym, interaktywnością oraz multifunkcjonalnością. Internet jako nowy sposób dystrybucji ubezpieczeń stanowi źródło licznych korzyści zarówno dla klienta, jak i dla samego zakładu ubezpieczeń. Poprzez Internet kreowana jest nowa jakość sprzedaży, reklamy i promocji. Transakcje dokonywane za pośrednictwem portali internetowych umożliwiają szybki dostęp do informacji o usłudze ubezpieczeniowej oraz jej zakup. Z badań opartych na źródłach wtórnych wynika, że znaczenie tego kanału dystrybucji szybko wzrasta. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie możliwości, jakie stwarza Internet w procesie dystrybucji ubezpieczeń, a także identyfikację czynników ograniczających rozwój tego kanału dystrybucji. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Adamczewski P.: Internet w praktyce biznesu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000.
- Agent w cenie. "Gazeta Bankowa", 25 maja 2009.
- Direct, dlaczego nie w Polsce? Bankier.pl [19.05.2009].
- Direct na fali. "Gazeta Bankowa", 4 maja 2009.
- Forrester Research 2006: "Market Overview, Online Insurance Sales Forecast 2006-2011": 5 osobnych raportów dla Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii.
- Internet w ubezpieczeniach direct - szansa czy tylko eksperyment? Raport KPMG, 2007.
- Kufel-Siemińska A.: Właściwości kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.
- Lewis H.G., Lewis R.D.: E-marketing - handel w Internecie. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
- Link 4 poszerzył ofertę. Uwagi obserwatora. "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 2004, nr 7/8.
- Mazurek G.: Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr sp. z o.o., Gdańsk 2008.
- Obstawski Z., Perenc J.: Usługi ubezpieczeniowe. W: Współczesna ekonomika usług. Red. S. Flejtarski et al. PWN, Warszawa 2005.
- Pierwsze ubezpieczenia dostępne przez Internet. "Dziennik Internetowy PAP", 4 października 2001.
- Rynek ubezpieczeń: portret statystycznego ubezpieczonego. "Gazeta Ubezpieczeniowa", 27 marca 2009.
- Sangowski T., Ratajczak M.: Internet jako nowa jakość dystrybucji produktu ubezpieczeniowego. W: Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń. Red. J. Garczarczyk. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2002.
- Systemy informatyczne organizacji wirtualnych. Red. M. Pańkowska, H. Sroka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2002.
- Cytowane przez
- Język
- pol