BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawleta Krystyna
Tytuł
Wykorzystanie internetu w dystrybucji ubezpieczeń
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Warsztaty doktoranckie' 10. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia, 2011, s. 277-286, bibliogr. poz. 15, rys.
Słowa kluczowe
Internet, Handel elektroniczny, Dystrybucja usług
Internet, e-commerce, Services distribution
Abstrakt
Internet charakteryzuje się możliwością nawiązania kontaktu z klientem w czasie rzeczywistym, interaktywnością oraz multifunkcjonalnością. Internet jako nowy sposób dystrybucji ubezpieczeń stanowi źródło licznych korzyści zarówno dla klienta, jak i dla samego zakładu ubezpieczeń. Poprzez Internet kreowana jest nowa jakość sprzedaży, reklamy i promocji. Transakcje dokonywane za pośrednictwem portali internetowych umożliwiają szybki dostęp do informacji o usłudze ubezpieczeniowej oraz jej zakup. Z badań opartych na źródłach wtórnych wynika, że znaczenie tego kanału dystrybucji szybko wzrasta. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie możliwości, jakie stwarza Internet w procesie dystrybucji ubezpieczeń, a także identyfikację czynników ograniczających rozwój tego kanału dystrybucji. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczewski P.: Internet w praktyce biznesu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000.
  2. Agent w cenie. "Gazeta Bankowa", 25 maja 2009.
  3. Direct, dlaczego nie w Polsce? Bankier.pl [19.05.2009].
  4. Direct na fali. "Gazeta Bankowa", 4 maja 2009.
  5. Forrester Research 2006: "Market Overview, Online Insurance Sales Forecast 2006-2011": 5 osobnych raportów dla Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii.
  6. Internet w ubezpieczeniach direct - szansa czy tylko eksperyment? Raport KPMG, 2007.
  7. Kufel-Siemińska A.: Właściwości kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.
  8. Lewis H.G., Lewis R.D.: E-marketing - handel w Internecie. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  9. Link 4 poszerzył ofertę. Uwagi obserwatora. "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 2004, nr 7/8.
  10. Mazurek G.: Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr sp. z o.o., Gdańsk 2008.
  11. Obstawski Z., Perenc J.: Usługi ubezpieczeniowe. W: Współczesna ekonomika usług. Red. S. Flejtarski et al. PWN, Warszawa 2005.
  12. Pierwsze ubezpieczenia dostępne przez Internet. "Dziennik Internetowy PAP", 4 października 2001.
  13. Rynek ubezpieczeń: portret statystycznego ubezpieczonego. "Gazeta Ubezpieczeniowa", 27 marca 2009.
  14. Sangowski T., Ratajczak M.: Internet jako nowa jakość dystrybucji produktu ubezpieczeniowego. W: Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń. Red. J. Garczarczyk. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2002.
  15. Systemy informatyczne organizacji wirtualnych. Red. M. Pańkowska, H. Sroka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2002.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu