BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smalec Agnieszka (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Komunikacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego a społeczeństwo informacyjne
Local Government Marketing Communications and the Information Society
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 88, s. 425-433, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 2
Słowa kluczowe
Społeczeństwo informacyjne, Marketing terytorialny, Komunikowanie marketingowe, Samorząd terytorialny, Internet
Information society, Territorial marketing, Marketing communication, Local government, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Koncepcja marketingu terytorialnego oznacza aktywność podmiotów, ukierunkowaną na rozpoznanie, kreowanie i zaspokojenie potrzeb oraz oczekiwań różnych odbiorców. Społeczeństwo informacyjne wymaga odpowiednio funkcjonującego systemu informacyjnego administracji publicznej. Jednostki samorządu terytorialnego wchodzą w liczne interakcje z otoczeniem, środowiskiem, w którym funkcjonują. Związki te różnią się w zależności od tego, jaki wpływ poszczególne elementy środowiska wywierają na organizacje. Wymagana jest odpowiednia komunikacja marketingowa oraz właściwy dobór kanałów komunikacyjnych. Społeczeństwo informacyjne traktuje informację jak kluczowy zasób lub towar, którego wartość zależna jest od szybkości przekazywania i sprawności zarządzania. Aby skuteczniej dotrzeć do odbiorców, warto sięgnąć po różnorodne formy komunikacji przy wykorzystaniu Internetu.(fragment tekstu)

The article raises issues concerning the use of forms of marketing communications by local authorities through the Internet. Due to the development of information society need to change the way government dialogue with the environment. It is important to e-mail and website, as well as more interactive, such as instant messaging or social networking sites.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akademia samorządowego wizerunku, red. D. Tworzydło, Wyd. Infor, Warszawa 2005.
  2. Kosieliński S., Klient-nasz pan, http://www.publicstandard.pl/artykuly/ 59705/Klient..nasz.Pan..html.
  3. Kożuch B., Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Wyd. Placet, Warszawa 2004, s. 184.
  4. OnLine Availability on Public Services: How is Europe progressing? Web Based Survey on Electronic Public Services Report of the 5th Measurement, Cap Gemini for European Commission 2005.
  5. Penc J., Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1994.
  6. Proponowane kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do 2020 r., Ministerstwo Nauki i Informatyzacji, Warszawa 2004.
  7. Smalec A., Witryna internetowa i poczta e-mailowa-narzędzia komunikacji gminy z jej odbiorcami, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. W kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe US nr 473, Ekonomiczne Problemy Usług nr 12, tom II, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin 2007.
  8. http://www.aleksandrowkujawski.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&sub=5&menu=6&strona=1.
  9. http://secondlife.com/whatis/.
  10. http://www.kazmierz.pl/asp/pl_start.asp?typ=4&menu=22&strona=1.
  11. http://www.krzyzanowice.pl/multimedia/e_kartka.html.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu