BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kosowska Magdalena (Uniwersytet Szczeciński), Bera Anna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Proces internacjonalizacji jako determinanta formułowania strategii finansowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - wybrane wyniki badań
Internationalization Process As a Determinant of Strategy Formulation Finance Micro, Small and Medium-Sized Enterprises - Some Results
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 81, s. 81-95, tab.
Tytuł własny numeru
Strategie zarządzania mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami - mikrofirma 2012
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Finansowanie przedsiębiorstwa, Strategia finansowa przedsiębiorstwa, Fundraising
Small business, Financing enterprises, Company's financial strategy, Fundraising
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Mikro i małe przedsiębiorstwa, mając ograniczony dostęp do kapitału obcego (głównie ze względu na zwiększone ryzyko w początkowych fazach działalności, w tym w początkowych etapach działalności zinternacjonalizowanej), mają jednocześnie ograniczoną swobodę kształtowania źródeł finansowania, zatem wskazują na zróżnicowane możliwości kształtowania strategii finansowania, w zależności od wielkości przedsiębiorstwa czy stopnia internacjonalizacji. W artykule zaprezentowano wyniki badań empirycznych wskazujących na istnienie zależności pomiędzy przyjętą formą umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw a strategią finansowania. (tekst z oryginału)

The implementation of the internationalization process is done by selecting an appropriate form of internationalization, corresponding to the themes of international business. Search and selection of appropriate forms of entry into foreign markets include the key elements of business decision-making process internationalizing their activities. Priority becomes the sphere of finance and financial management of companies undergoing a process of internationalization. Because of the complicated relationship of manufacturing processes and financial processes, financial management within a company operating in foreign markets gives rise to a number of tasks, absent in finance companies operating only on the home market (e.g. increased the need for fundraising at the same time increased the possibility of access to financial markets). The article presents the results of empirical studies showing a relationship between the adopted form of internationalization of business activities and financing strategy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Adamczyk, Strategia finansowania rozwoju przedsiębiorstw notowanych na giełdzie, w: J. Duraj, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Konferencja Łódź - Bukowina Tatrzańska, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1996, s. 25.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu