BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gracz Leszek (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Postawy e-konsumentów wobec płatności za usługi internetowe
E-consumers Attitudes Towards Payment for Internet Services
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 73, s. 63-72, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu
Słowa kluczowe
Konsument, Usługi internetowe
Consumer, Internet services
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule poruszono kwestie postaw e-konsumentów odnośnie do odpłatności za korzystanie ze stron internetowych jako alternatywę dla modelu reklamowego. Na podstawie analizy wybranych wyników badań wtórnych autor stawia tezę o następującej zmianie w mentalności internautów dotyczącej odpłatności za usługi internetowe. Przyzwyczajanie się konsumentów do zakupów w sieci, niechęć do reklam oraz malejąca efektywność modelu reklamowego są czynnikami, które skłaniają e-konsumentów do zaakceptowania odpłatności za usługi internetowe. (abstrakt oryginalny)

The paper considers the issues of e-consumers attitudes on payment for the use of internet pages, as an alternative to an advertising model. Basing on the analysis of selected results of the secondary researches, the author states hypothesis about the on-going change in the mentality of internet users towards payment for internet services. The increasing online shopping, aversion to the internet advertisements and decreasing effectiveness of advertising model for companies are factors that push e-consumers in the direction of acceptance of payment for internet services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D.Nojszewski, Przegląd modeli e-biznesowych (cz. II), "E-mentor" 2007, nr 2.
  2. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 1996, s. 33-62.
  3. S. Wang, K. Senaraport, Deep Dive Into YouTube: Q1'09 Preview, Raport Credit Suisse, kwiecień 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu