BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Soliwoda Michał (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Kreowanie wartości przedsiębiorstw w procesach fuzji i przejęć
Creating Value of Enterprises in Processes of Mergers and Acquisitions
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2011, nr 38, s. 597-606, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Kreowanie wartości przedsiębiorstwa, Fuzje i przejęcia, Wartość dla akcjonariuszy
Creating company's value, Mergers and acquisitions, Shareholder Value (SHV)
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
Celem opracowania było określenie uwarunkowań procesu kreowania wartości w połączeniach przedsiębiorstw. Omówiono motywy fuzji i przejęć, ponadto przedstawiono proces kreowania wartości dla akcjonariuszy (na podstawie modeli Stewarta i Rappaporta). Opisano czynniki organizacyjne, od których zależy efektywność procesów połączeń. (abstrakt oryginalny)

The aim of this paper was to identify determinants of the process ofcreating value in the processes of mergers and acquisitions. Motives of M&As presented, the process of creating value for shareholders (based on models of Stewart and Rappaport) was described as well. Organizational factors, that determine the efficiency of M&As, were also presented.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anonim: Aquisition Fallacies and Net Value Added, "The Antidote" 1998, Issue 12.
  2. Bert A., MacDonald T., Herd Th.: Two merger imperatives: urgency and execution, "Strategy and Leadership" 2003, No. 3, Vol. 31.
  3. Cigola M., Modesti P.: A note on mergers and acquisitions, "Managerial Finance" 2008, No. 4, Vol. 34.
  4. Damodaran A.: Corporate Finance, John Wiley & Sons, New York 2001.
  5. Delaney F., Wamuziri S.: The impact of mergers and acquisitions on shareholder wealth in the UK construction industry, "Engineering, Construction and Architectural Management" 2004, No. 1, Vol. 11.
  6. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, red. W. Frąckowiak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  7. Herdan A.: Fuzje, przejęcia - wybrane aspekty integracji, Wyd. UJ, Kraków 2008.
  8. MacDonald R.: A Template For Shareholder Value Creation on M&As, "Strategic Direction" 2005, No. 5, Vol. 21.
  9. Pierścionek Z.: Strategie konkurencyjne w rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  10. Rappaport A.: Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa 1999.
  11. Ross S.A., Westerfield R. W., B. D. Jordan, Fundament of Corporate Finance, Irwin, New York 1993.
  12. Stewart G.B.: The Quest for Value, Harper Business, NY 1991.
  13. Wycena i zarządzanie wartością firmy, red. A. Szablewski, R. Tuzimek, Wyd. Poltext, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu