BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drobiazgiewicz Joanna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Poziom rozwoju e-commerce'u w Polsce
Level of Development in Poland Ecommerce
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 68, s. 121-126, tab.,rys., bibliogr.6 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Internet
e-commerce, Internet
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Początki handlu elektronicznego miały miejsce w latach 60. ubiegłego wieku, gdy duże koncerny oraz korporacje przemysłowe zaczęły tworzyć sieci teleinformatyczne mające wspierać wymianę informacji z partnerami biznesowymi. Jego rozwój został istotnie przyspieszony dzięki powstaniu i gwałtownej ekspansji Internetu. Początkowo Internet stanowił jedynie miejsce publikacji oferty oraz materiałów informacyjnych na temat firmy. W miarę rozwoju globalnej sieci komputerowej pojawiały się możliwości tworzenia i kształtowania odpowiednich relacji z dostawcami oraz klientami przedsiębiorstw aż do najbardziej zaawansowanej ich formy, jaką jest tworzenie wirtualnych rynków. (tekst z oryginału)

The Information Society in Poland is still lagging behind, with scores on the majority of indicators at the bottom of the EU rankings. While growing steadily over the past few years, rates of regular and frequent internet use in Poland are still relatively low compared to the EU average. While the use of eCommerce by individuals is below the EU average, almost a quarter of the population now order goods and services over the Internet.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Raport e-commerce 2010, Internet Standard, wrzesień 2010, www.internet standard.pl
  2. Europe's Digital Competitiveness Report 2010, European Commission, Brussels,17.5.2010, http://ec.europa.eu/digital-agenda
  3. ICT Country Profiles, Commission staff working document, volume 2, Europe's Digital Competitiveness Report 2010, European Commission, Brussels,17.05.2010, http://ec.europa.eu/digital-agenda
  4. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2010, www.stat.gov.pl
  5. Electronic commerce and the role of the WTO, World Trade Organization 1998 http://www.wto.org/english/tratop_e/ecom_e/special_study_ e.pdf
  6. Polski rynek e-commerce, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, 25.04.2010, http://www.smb.pl/grupa_ecommerce
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu