BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zarzecki Dariusz (Uniwersytet Szczeciński), Kisielewska Magdalena (Doradztwo Ekonomiczne Dariusz Zarzecki)
Tytuł
Ustalanie obszaru negocjacji cenowych w transakcjach fuzji i przejęć
Determination of Bargaining Area in Mergers and Acquisitions
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2011, nr 38, s. 607-624, tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Fuzje i przejęcia, Negocjacje
Mergers and acquisitions, Negotiations
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony kluczowym aspektom określania obszaru negocjacji cenowych w transakcjach fuzji i przejęć. Zaprezentowano i przedyskutowano różne metody płatności stosowane w procesach fuzji i przejęć. Przeanalizowano i zilustrowano zastosowanie modelu Larsona- Gonedesa. (abstrakt oryginalny)

Paper deals with the key aspects of determination of bargaining area in merger and acquisition transactions. Various means of payment in M&A are presented and discussed. The Larson-Gonedes Exchange Ratio Determination Model is analysed and exemplified.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Conn R.L., Nielsen J.F.: An Empirical Test of the Larson-Gonedes Exchange Ratio Determination Model, "Journal of Finance" 1977, vol. 32, No. 3, June.
  2. Cooke T.E., Gregory A.: A UK Empirical Test of the Larson-Gonedes Exchange Ratio Model, International Accounting and Finance Research Group Discussion Paper, No 9011, University of Exeter 1991.
  3. "Financial Times" 1991, 27 September.
  4. Firth M.: Takeovers, Shareholders' Return and the Theory of the Firm, "Quarterly Journal of Economics" 1980, March.
  5. Franks J.R., Harris R.S., Mayer C.: Means of Payment in Takeovers: Results for the United Kingdom and the United States, [w:] Corporate Takeovers: Causes and Consequences, red. A.J. Auerbach, University of Chicago Press, Chicago 1988.
  6. Franks J.R., Harris R.S.: Shareholders' Wealth Effects of Corporate Takeovers; the UK Experience 1955-1985, "Journal of Financial Economics" 1989, vol. 23.
  7. Gaughan P.A.: Introduction: The Fourth Merger Wave and Beyond, [w:] Readings in Mergers and Acquisitions, red. P. Gaughan, Blackwell Finance, Cambridge (USA) 1994.
  8. Gregory A.: Valuing Companies. Analysing Business Worth, Woodhead-Faulkner, Hemel Hempstead 1992.
  9. Guatri L.: The Valuation of Firms, Blackwell, Cambridge (USA) 1996.
  10. Koller T., Goedhardt M., Wessels D.: Valuation. Measuring and Managing the Value of Companies, J. Wiley & Sons, Inc., Hoboken 2010.
  11. Larson K.D., Gonedes N.J.: Business Combination: An Exchange Ratio Determination Model, "The Accounting Review" 1969, October.
  12. Limmack R.J.: Corporate Mergers and Shareholder Wealth Effects: 1977-1986. "Accounting and Business Research" 1991, Summer.
  13. Litwińczuk H.: Podatkowe aspekty fuzji i przejęć, [w:] Fuzje i przejęcia. Grupy kapitałowe - praktyka, tendencje, zmiany, Materiały konferencyjne, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa, 22-23 kwietnia 1999.
  14. Matschke M.J., Brosel G.: Wycena przedsiębiorstwa. Funkcje, metody, zasady, Oficyna - Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  15. Morck R., Shleifer A., Vishny R.W.: Do Managerial Objectives Drive Bad Acquisitions? "Journal of Finance" 1990, March.
  16. Newbould B.G.: Management and Merger Activity, Guthshead, Liverpool 1970.
  17. Roll R.: The Hubris Hypothesis of Corporate Takeovers, [w:] Readings in Mergers and Acquisations, red. P. Gaughan, Blackwell Finance, Cambridge (USA) 1994.
  18. Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu