BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Orfin Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński), Sidorkiewicz Marta (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Znaczenie platform zakupowych w kreowaniu popytu na usługi hotelarskie
The Importance of Web Commerce in Creating of Demand for Hotel Services
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 83, s. 73-84, rys.
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: uwarunkowania
Słowa kluczowe
Popyt turystyczny, Usługi hotelowe, Promocja
Tourist demand, Hotel services, Promotion
Uwagi
summ.
Abstrakt
Współczesne możliwości promowania i dystrybuowania produktów usługowych, w tym hotelarskich, w celu wykreowania popytu bywają niekiedy kontrowersyjne. Do takich rozwiązań z pewnością należy współpraca usługodawców z platformami zakupowymi. Z perspektywy wytwórcy usług kooperacja ta w dużej mierze opiera się na prowizyjnej sprzedaży produktu przez pośrednika po cenie niższej niż standardowa. Dlatego też decyzja dotycząca tego rodzaju aktywności na rynku wymaga dokładnej analizy dostępnych narzędzi promocji i dystrybucji oraz weryfikacji ich opłacalności. Należy jednak pamiętać, że usługi hotelarskie są produktami niepodlegającymi magazynowaniu, czyli niesprzedane stanowią nieodwracalną stratę dla obiektu, stąd też lepiej je sprzedać po cenie pokrywającej koszty stałe, niż nie sprzedać ich w ogóle. Należy jedynie pomyśleć nad tym, jak skonstruować dobrą ofertę na tego typu portal zakupowy, aby nie stracić renomy i klienta, a zyskać praktycznie bezpłatną reklamę skierowaną do milionów użytkowników.(fragment z tekstu)

The aim of the article is to analyze the promotion and distribution issues based on the web commerce, popularly called 'group-shopping'. The paper consists of three parts. The first and the second parts of the paper are theoretical. These two parts describe basic aspects regarding modern forms of promotion and distribution as well as web commerce. The third part is analytical and presents the analysis of the aspects mentioned above through the prism of hotel business.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010, s. 261.
  2. A. Sznajder, Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Businessman Book, Warszawa 1993, s. 4.
  3. T. Sztucki, Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Placet. Warszawa 1997, s. 153.
  4. P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994, s. 574.
  5. M. Rydel, Podręczny słownik promocji, GFKM, Gdańsk 1995, s. 71-72.
  6. J. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2005, s. 45.
  7. I. Kienzler, Leksykon marketingu, C.H. Beck, Warszawa 2008, s. 63.
  8. Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2005, s. 106.
  9. Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003, s. 14, za: M. Nalazek, Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.
  10. www.turystykawinternecie.pl/szybka-sprzedaz-w-duzych-ilosciach, 16.11.2011.
  11. www.turystykawinternecie.pl/szybki-marketing-w-turystyce-zakupy-grupowe, 16.11.2011.
  12. www.antyweb.pl/jak-przez-ostatni-rok-rozwijaly-sie-w-polsce-zakupy-grupoweinfografika, 15.11.2011
  13. Opracowanie niniejszej części artykułu jestem efektem analizy wypowiedzi hotelarzy na forum internetowym poświęconym zakupom grupowym: www.goldenline.pl, 15.11.2011 oraz artykułu: M. Oksiński, Potencjał grupy, "Świat Hoteli" 2011, nr 10, s. 27.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu