BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Peszko Kamila (Uniwersytet Szczeciński), Chrąchol Urszula (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Możliwości Social Media - znajomość pojęć a użytkowanie
Possibilities of Social Media - Knowledge and Usage
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2011, nr 19, s. 93-102, rys., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Komunikowanie marketingowe
Social media, Marketing communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podstawowym narzędziem komunikacji marketingowej XXI wieku stał się Internet. Strony WWW tworzone są przez różnego rodzaju firmy, podmioty indywidualne i organizacje non profit. Istnieje niepisane przekonanie, że "jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz". Celem autorek jest ukazanie różnorodności pojęciowej określającej możliwości komunikacyjne społeczności internetowej w XXI wieku. W ciągu ostatnich kilku lat dużą popularnością cieszą się różnorodne portale społecznościowe, jak: Nasza-klasa, Blip, Facebook, Twitter. Są to przykładowe kanały komunikacyjne, które umożliwiają interakcję pomiędzy internautami poprzez takie technologie, jak blogi, grupy dyskusyjne, podcasty, e-maile, komunikatory, wiki. Pozwalają one na wymianę opinii, dzielenie się muzyką, zdjęciami czy linkami do ciekawych stron1. O ich możliwościach przekonujemy się najczęściej dopiero, gdy przypadkowo na nie trafimy, a ich samodzielne zdefiniowanie często mija się z rzeczywistym przeznaczeniem.

The authors of the article present meaning of different forms of internet community communication based on created social media. They point to the disparity that exists among the knowledge of Internet users communication forms, and their use. In the article defined are basic channels of Internet community communication as a systematization of concepts.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Pacha, Social Media, http://socialmedia.pl/social-media-lekcja-1/ (15.06.2010).
  2. D. Kaznowski, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa 2008, s. 97.
  3. Komunikowanie się w marketingu, H. Mruk (red.), PWE, Warszawa 2004, s. 224.
  4. Marketing w Internecie, A. Małachowski (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004, s. 16-18.
  5. Serwisy społecznościowe, www.efnetica.pl/artykuly/serwisy_spolecznosciowe/82/artykul/217 (1.12.2010).
  6. Szerzej zob. E. Golba, Wyniki ankiety na temat social media; www.punktsocialny.pl/wyniki -ankiety-na-temat-social-media/ (30.11.2010).
  7. Czym są Social Media - Era Social Media, www.launching.blox.pl/2009/12/Czym-sa-Social- Media-Era-Social-Media.html (12.06.2010).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu