BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Markiewicz Joanna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Innowacyjność firm w kontekście modeli biznesu na przykładzie studium przypadków firm budowlanych z województwa zachodniopomorskiego
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 90, s. 237-255, tab., bibliogr. poz. 8
Tytuł własny numeru
Kształtowanie procesów innowacyjnych w nowoczesnych organizacjach : SOOIPP Annual 2012
Słowa kluczowe
Innowacyjność, Przedsiębiorstwo budowlane, Modele biznesowe
Innovative character, Construction company, Business models
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu było zaprezentowanie innowacyjności firm budowlanych w kontekście modeli biznesu. Artykuł porusza bardzo aktualną problematykę - innowacyjności, która jest fundamentem budowania przewagi konkurencyjnej we współczesnych gospodarkach, oraz mało rozpoznany temat, jakim są modele biznesu. Określają one sposób, w jaki firma wykorzystuje swoje zasoby i kompetencje warunkujące pozycję rynkową i rozwój przedsiębiorstwa. Samo opracowanie przez firmę innowacyjnego rozwiązania nie gwarantuje sukcesu, jeżeli nie będzie ona miała odpowiednio dostosowanej sieci partnerów, kanałów dystrybucji, zasobów, kluczowych działań, oferty, relacji z klientami, segmentów klientów, a także struktury kosztów i dochodów. Oprócz teoretycznej wiedzy dotyczące innowacyjności i modeli biznesu zaprezentowano również studium przypadków firm budowlanych opracowanych w oparciu o badanie jakościowe przeprowadzone w ramach projektu "Transfer wiedzy w regionie poprzez rozwój sieci współpracy" POKL.(fragment tekstu)

Contemporary literature (especially American) dedicated to issues on innovativeness and entrepreneurship development highlights the meaning of business models, which describing how company creates, delivers and captures value, influence on market position and a company's development. Therefore the main aim of the paper is to present the innovativeness performance of construction companies from the Westpomeranian Region by showing case studies based on the qualitative research conducted in the frame of "Transfer of knowledge in the region through the development of network co-operation" project financed by HCOP.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chesbrough H., Rosenbloom R.S., The Role of the Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation's Technology Spinn-off Companies, "Industrial and Corporate Change" 2002, No. 3.
  2. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006-2008, GUS 2009.
  3. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006-2009, GUS 2011.
  4. Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa 2008.
  5. Malone T.W., Weill P. i in., Do some Business Models Perform Better Than Others? A study of the Largest Firm, MIT Working Paper 6215-06, May 2004.
  6. Markiewicz J., Innowacyjność firm budowlanych w kontekście modeli biznesu na przykładzie studium przypadków, raport w ramach projektu "Transfer wiedzy w regionie poprzez rozwój sieci współpracy", POKL, działanie 8.2, podziałanie 8.2.2, Północna Izba Gospodarcza 2011.
  7. Osterwalder A., Pigneur Y., Business Model Generation, Wiley 2010.
  8. Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku. Strategiczne modele działalności,PWE, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu