BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwajlik Anna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Kształtowanie produktu oraz oferty usług reklamowych jako sposób dotarcia i zaspokojenia potrzeb na rynku przedsiębiorstw
The Development of the Product and Advertising Services Offer as a Way of Reaching and Satisfying the Needs of the Enterprise Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2011, nr 19, s. 121-132, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
, Produkt na rynku, Usługi rynkowe
, Product on the market, Market services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Według klasyfikacji zaprezentowanej w literaturze przedmiotu usługi reklamowe należą do grupy usług profesjonalnych, co w istotny sposób determinuje między innymi sposób kształtowania produktu usługowego oraz oferty usług reklamowych. Jedna z definicji usług profesjonalnych, w którą wpisują się usługi reklamowe brzmi "usługi profesjonalne są świadczeniem wykonywanym na rzecz zarówno osób prywatnych, jak i przedsiębiorstw przy wykorzystaniu specjalistycznej wiedzy, których celem jest rozwiązanie problemu postawionego przez usługobiorcę jako podstawy procesu świadczenia". Dodatkowo należy nadmienić, że usługi reklamowe przynależą do podgrupy usług o charakterze innowacyjnym o wysokiej zawartości pierwiastka twórczego w zrealizowanym dziele. Usługa reklamowa konstytuuje się dopiero przy udziale nabywcy usług, czyli usługodawca, konstruując produkt, wyposaża go w określone atrybuty będące odwzorowaniem potrzeb oraz oczekiwań usługobiorcy.

The above-mentioned article is an attempt to present the product development process and the offer of advertising services taking into account the specificity of advertising services as professional services. At the same time the classification of advertising services for professional services, allows to use the marketing knowledge assigned to a selected group of services, including in particular relational marketing and service marketing. Referring to the indicated knowledge, a model of sequential construction of a service product was used in the article, as the most appropriate way of shaping the service and advertising offer directed to a selected group of companies.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Rogoziński, Usługi rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1993, s. 81.
  2. K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001, s. 68.
  3. D. Cowell, The Marketing of Services, Oxford 1994, s. 124.
  4. Za raportem "Media Marketing": ATL - obsługa w zakresie above-the-line, czyli kreacji, strategii, konsultingu, planowania i zakupu mediów, oraz za: W. Budzyński, Techniki skutecznej reklamy, Poltext, Warszawa 1999, s. 72.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu