BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Betlej Piotr (University of Information Technology and Management in Rzeszów, Poland)
Tytuł
From Traditional to Electronic Education - Research on Learning Effectiveness
Tradycyjna i elektroniczna edukacja - badania nad efektywnością kształcenia
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012, nr 117, s. 21-31, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Creativity support systems, methods, and applications
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Technologia informacyjna, Szkolnictwo wyższe
e-learning, Information Technology (IT), Higher education
Uwagi
summ.
Abstrakt
Obserwowany w ostatnich latach gwałtowny rozwój komunikacji, technologii informacyjnych i komputerów w znacznej mierze przyczynił się do powstania nowych, elektronicznych form kształcenia. Coraz większego znaczenia nabierają zatem kwestie dotyczące ich skuteczności i przydatności w szkolnictwie wyższym. Brak kompleksowych opracowań w tej dziedzinie utrudnia przekonywanie decydentów do konieczności inwestowania w e-learning, stanowi barierę w wytyczaniu celów i ścieżek rozwoju tej formy kształcenia. Głównym celem artykułu jest poszerzenie wiedzy o e-learningu oraz przedstawienie wyników badania efektywności różnych form kształcenia. (abstrakt oryginalny)

Observed in recent years rapid development of communication, computers, and IT technologies contributed to the rise of blended learning and e-learning. Growing popularity of these new forms of education makes it possible to move learning into new level. That is why comprehensive studies on their effectiveness and usefulness are so important. Lack of solid data in this area makes it much harder to convince decision makers to invest in e-learning and is a barrier in setting goals and development paths of that modern form of education. The aim of this article is to deepen the knowledge of e-learning and to describe research results on different forms of education effectiveness. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bielecki W.: Wpływ globalnej gospodarki sieciowej na e-learning. "e-mentor" 2007, nr 2 (19).
  2. Moore M.G., Kearsley G.: Distance Education a System View, Belmont 1996. In: J.Z. Górnikiewicz: Studia na odległość w USA i w Polsce na przełomie XX i XXI wieku. Trans Humana, Białystok 2004.
  3. Osiński Z.: E-learning na studiach dziennych - wnioski z eksperymentu. "e-mentor" 2004, nr 4 (6).
  4. Ryl-Zaleska M.: Metody oceny efektywności kształcenia online, Efektywność szkoleń online - co mówi praktyka? http://www.e-edukacja.net/_referaty/ 9_e-edukacja.pdf.
  5. Swan K.: Learning Efectiveness: What the Research Tells Us. In: Elements of quality online education, practice and direction. Eds. J. Bourne, J.C. Moore, Needham 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu